Czech Croatian English French German Hungarian Italian Latvian Polish Portuguese Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Ukrainian
  • 15. Marina Bay
  • 02. Laguna Seca
  • 17. Hockenheimring
  • Jules Bianchi
Vytisknout

Ve Španělsku znovu zvítězil Štefanko

Napsal Marek Petráš.

Подробнее на сайте: http://medicine-plus.ruGo to top of pagehttp://firstmedicine.ruhttp://grand-business.ru http://free-health.ruhttp://more-health.ruGo to top of pagehttp://live-medicine.ruhttp://free-medicine.ru http://mellmo.ruhttp://begin-travel.ruGo to top of pagehttp://grand-medicine.ruhttp://german-medicine.ruhttp://rich-health.ru
http://israeli-medicine.ruhttp://natural-treatment.ruhttp://pilot-in2it.ru

Report

Poslední květnová neděle byla dnem konání už 5. závodu letošní sezony Formule 1. Na programu byla Velká cena Španělska v katalánské Barceloně.

V kvalifikaci dosáhl nejrychlejšího času a tedy i pole position už počtvrté v sezoně Martin Štefanko. Se ztrátou více než 2 desetin sekundy se na 2. místo postavil Adam Kapitančík. Druhou řadu tvořili Petr Kužela a Andrej Chlebec, jenž reprezentoval barvy Renaultu. Martin Koštialik s Tomášem Procházkou se kvalifikovali do 3. startovní řady. Marku Prokešovi kvalifikace prostě nevycházejí a startoval až jako sedmý. Svým časem dokázal pokořit osmého Miroslava Houště. Druhá část kvalifikace měla ve Španělsku 2 nováčky. Vůbec poprvé se do této části kvalifikačních soubojů dostali Matyáš Lukovský a Jaroslav Procházka.

Výsledky 1. části kvalifikace

05. Spain - Q1

Výsledky 2. části kvalifikace

05. Spain - Q2

Závod

Start závodu přinesl letošní největší kolizi. Martin Štefanko se dokázal odlepit skvěle a ujížděl vstříc vedení, hned za ním už to ale jiskřilo. Podobně povedený start jako Štefanko měl i Tomáš Procházka, který ale narazil na pomalu se rozjíždějícího Adama Kapitančíka. Do řetězové reakce se následně připojil Martin Koštialik. Ve vzniklé situaci kolidoval s Procházkovým monopostem Matyáš Lukovský. Do nepojízdného Mercedesu následně ještě narazil Petr Řehák s Haasem. Výsledkem startu tak byl zničený vůz Tomáše Procházky a poškozené monoposty Martina Koštialika a Petra Řeháka. Už na startu se na seznam odstoupivších přidal také Jakub Valášek s přehřátým motorem.

Záznam kolize bezprostředně po startu:

Martin Štefanko tedy měl už v 1. zatáčce znatelný náskok. Dobrého startu a kolize využil Marek Prokeš, aby se vyšplhal na 2. pozici. Petr Kužela si udržel 3. příčku před Miroslavem Houštěm. Až za nimi jsme mohli najít oba Renaulty v pořadí Chlebec, Kapitančík. Druhý jmenovaný se ale po kolizi s Ondřejem Jarolímkem propadl až na 12. příčku. Úvodní kolo tedy dokončil jako šestý Jaroslav Procházka, brzy se ale prostřídali s Ondřejem Jarolímkem. Osmá pozice patřila Matyáši Lukovskému, devátá debutantovi Lukáši Pohančeníkovi a desátá Martinu Bruňanskému.

Záznam startu Marka Petráše:

Vedoucí Štefanko se nedokázal odpoutat celému poli a musel kontrolovat zrcátka, ve kterých se mu zjevoval Marek Prokeš. Kužela si hlídal 3. pozici, zatímco Chlebec si odpykával penalizaci z minulého závodu. Houšť se tedy vrátil na 4. příčku, kterou v souboji se Slovákem ztratil. Za jeho zády už byl Pohančeník následován Procházkou. V závodě už nepokračoval Kapitančík, jenž se tentokrát vlastní chybou ve 3. kole vyhnal mimo trať a závod, stejně jako zbylé závodění vzdal.

Na 7. příčce se po 4 odjetých kolech usadil Ondřej Jarolímek. Poměrně velký odstup od něj už měl osmý Lukáš Chocholouš, na 9. místo se posunul Miloš Tutko, Martin Bruňanský zůstával desátý. Za první desítkou na body čekal Marek Petráš, jenž měl v podobě Jiřího Malého svého obvyklého soupeře. Z 13. místa začínal znovu Andrej Chlebec, jenž doplatil na své zbrklé útoky. Na 14. místo se v 6. kole posunul Matyáš Lukovský zdržený penalizací. Nabytou pozici ale záhy ztratil vlastní chybou, Tomáš Tesař se tedy vrátil před něj. Na posledních 3 místech působili Martin Koštialik, Tomáš Stryja a Petr Řehák. Po problémech na startu už téměř všichni 3 ztráceli celé kolo. Sympatické však bylo, že i přes tuto ztrátu pokračovali.

Na čele došlo k aktualizaci. Nikoli pořadí, ale časových rozdílů. Martin Štefanko vjížděl do 7. kola s náskokem 2 sekund na Marka Prokeše. Petr Kužela už ztrácel 7 vteřin, nebyl ale nikým ohrožován, což se nedalo říct o jezdcích za ním. Ke 4. Miroslavu Houšťovi se přibližoval Jaroslav Procházka, jenž se dokázal vrátit před Lukáše Pohančeníka. V potížích a bez předního křídla se ocitl Ondřej Jarolímek, jenž tak přišel o solidní 7. místo. To zaujal Lukáš Chocholouš. Jarolímek se propadl na 15. místo. K už osmému Miloši Tutkovi se pomalu blížil Martin Bruňanský. Do první desítky nakoukl Marek Petráš, než jej v úvodu 8. kola předjel Andrej Chlebec. Ve stejném místě i kole překonal Ondřej Jarolímek Tomáše Tesaře, aby následně poškodil svůj vůz o bariéru a ze závodu definitivně odstoupil.
Osmé kolo znamenalo propad také pro Miroslava Houště, kterého postupně překonali Procházka i Pohančeník. Rovněž v 8. kole se Andrej Chlebec posunul před Martina Bruňanského, kterému se v podobě Marka Petráše objevil soupeř na několik dalších kol.

Za rovných 10 kol si Štefanko dokázal nastřádat celé 3 sekundy k náskoku na Prokeše. Třetí Kužela jezdil stále osamocen. Souboj Pohančeník x Procházka vyzněl lépe pro slovenského zástupce Manoru a byl to právě on, kdo figuroval na průběžné 4. příčce. Houšť byl šestý s pohodlným náskokem na Chocholouše. Tutko se dokázal zbavit stahování Bruňanského, který byl zaměstnán soubojem s Petrášem. Byl to souboj o 9. místo. Onu jednu pozici v TOP 10 uvolnil Andrej Chlebec, jehož zradila technika. Jako jedenáctý tedy působil Malý stahován Lukovským. K třináctému Tesařovi se blížil Koštialik. Zbylá 2 místa patřila Řehákovi a Stryjovi.

Po překonání Jiřího Malého Matyášem Lukovským vznikla v závodě jeho klidnější část, i když se stále bojovalo mezi Bruňanským a Petrášem. Jejich soupeření využíval právě Lukovský, který se na oba v 18. kole dotáhl. O kolo později byl 10 kol trvající souboj před ním ukončen po malé chybě Martina Bruňanského. Pilot McLarenu se tak ocitl mezi dvěma vozy Sauber. Z první desítky se po zastávce v boxech poroučel Miloš Tutko.
S bývalým týmovým kolegou Bruňanským si brzy poradil také Lukovský.

Race Highlights:

Zastávky v boxech se naplno rozjely s 21. kolem. Prokeš se propadl za Kuželu; Petráš za Tutka, dokázal však pokořit oba své předcházející soupeře. Štefanko měl před svým pitstopem dostatečný náskok, mohl si tedy dovolit stavět až o 4 kola později než Prokeš, který se po Kuželově zastávce vrátil na 2. msíto.

Karty se zdály být rozdány celkem jednoznačně. Martin Štefanko vedl o 12 sekund před Markem Prokešem a o 23 sekund před Petrem Kuželou. Čtvrtý Lukáš Pohančeník už ztrácel 38 vteřin. Celkově mezi jezdci panovaly velké odstupy. Hned po pitstopech se měnilo pořadí obou Sauberů, když Matyáš Lukovský předjel Marka Petráše a vydal se stíhat osmého Miloše Tutka. V závodě tou dobou už nepokračovali Martin Koštialik, kterého vyřadila technická závada, ani Jirka Malý nebo Tomáš Stryja, které zastavily vlastní chyby.

O akci se v polovině závodu staral zejména Matyáš Lukovský, jenž v 35. kole překonal v Hamilton-Rosbergově zatáčce Miloše Tutka. Slovenský pilot reprezentující Toro Rosso v této fázi závodu ztrácel na už opotřebovaných pneumatikách a rychle jej stahoval také druhý Sauber s Markem Petrášem. Ve 40. kole Tutko zamířil podruhé do boxů, což jej stálo propad na 11. pozici za Bruňanského. Na konci 41. kola k mechanikům zamířil i Bruňanský a vrátil se tak na 11. pozici.

Druhé zastávky se nevyhnuly ani vedoucí dvojici, Štefanko už však měl k dispozici náskok o hodnotě 27 vteřin a mnoho se měnit nemohlo. Štefanko s Prokešem navíc jeli do boxů ve stejném kole.
Poslední zastávky přivedly do těsné blízkosti oba jezdce Sauberu. Jejich souboj trval až do cíle, tedy celých 16 kol.

Jedenáct kol před cílem to už vypadalo, že se prvních 7 pozic bude měnit jen stěží. Do hry ale promluvila technika Mercedesu, která několik málo kol před cílem vypověděla službu Jaroslavu Procházkovi. Miroslav Houšť se tedy posunul na 5. místo, Lukáš Chocholouš byl šestý. Sedmou příčku ještě stále držel Matyáš Lukovský před kolegou Markem Petrášem. Schylovalo se i k boji o 9. místo. K Miloši Tutkovi se nebezpečně přibližoval Martin Bruňanský. Než však došlo k jakémukoliv souboji, zamířil první jmenovaný potřetí na výměnu pneumatik. Posledními 2 jezdci v poli byli Petr Řehák a Tomáš Tesař.

Tutkova zastávka v boxech způsobila poslední stálou změnu pořadí v závodě. Martin Štefanko si tedy nikým nerušen dojel pro 5. vítězství v sezoně a celkově 6. v řadě. Marek Prokeš ani tentokrát na Štefanka nestačil, stačil však na zbytek pole a po zásluze si připisuje dalších 18 bodů za 2. pozici. Třetí příčka tentokrát připadla Petru Kuželovi. Lukáš Pohančeník dokázal při premiérovém startu vybojovat 4. pozici. Stejně jako v Rusku, i ve Španělsku byl Miroslav Houšť klasifikován na 5. místě. Tentokrát však bez předchozích penalizací. Lukáš Chocholouš pozvedl výkon Williamsu na konečnou 6. pozici. Interní souboj Sauberu skončil i tentokrát lépe pro mladšího člena švýcarské garáže. Matyáš Lukovský porazil Marka Petráše a získal 7. místo o 338 tisícin sekundy. Štěstí se konečně přiklonilo k Martinu Bruňanskému, který tak bral své letošní první body za 9. místo. Strategie 3 zastávek v boxech nakonec srazila Miloše Tutka na 10. příčku. Petr Řehák ztratil zejména na startu. V cíli měl na poslední bodovanou pozici ztrátu 43 vteřin. Dvanácté místo pak obsadil Tomáš Tesař s druhým Haasem v poli.

Velká cena Španělska je minulostí. Nyní nás čeká nejprestižnější závod sezony v Monaku. 

Oficiální výsledky GP Španělska

05. Spain - Race

Průběžné pořadí jezdců po 5 závodech

Šampionát má i nadále jasného lídra v podobě Martina Štefanka. Jeho 125 bodů silně kontrastuje s 84 body druhého Marka Prokeše. O dalších 17 bodů pozadu je Petr Kužela, jehož týmový kolega Martin Koštialik v Barceloně nebodoval a zůstal na 50 bodech. Na 5. pozici se vyhoupnul Miroslav Houšť. Dařilo se i Lukáši Chocholoušovi. Ten dokázal poskočit na 7. místo.

05 Spain - PP

Průběžné pořadí Poháru konstruktérů po 5 závodech

Vedení v Poháru konstruktérů strhlo na svou stranu znovu Ferrari. Od Force Indie dělí italský tým 8 bodů. McLaren si upevnil 3. pozici před Renaultem. Toro Rosso přeskočilo Mercedes, který ve Španělsku nezískal ani bod. Rovněž Williams si polepšil, když překonal Red Bull. Bodovou injekcí se na rudé býky dotáhl Sauber. Manor získal oficiálně první body v sezoně a na poslední pozici zanechal nový tým Haas s pouhými 2 body.

05 Spain - PK

Protesty

Tomáš Procházka x Adam Kapitančík - 3:37, I.22
Vzhledem k ukončení závodních aktivit Adama Kapitančíka se komise rozhodla ponechat celý incident bez trestu. 

Incidenty

Ondřej Jarolímek x Adam Kapitančík - 4:35, I.23
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Ondřeje Jarolímka za způsobení kolize s A. Kapitančíkem.

Tresty

Podmínečný BAN na 6 měsíců pro Andreje Chlebce za pokračující agresivní a nebezpečný přístup k soubojům s ostatními jezdci. 
Stop&Go pro Ondřeje Jarolímka za způsobení kolize se soupeře (I.23) a za překročení výjezdové čáry z boxové uličky.
Drive through pro Tomáše Stryju za překročení výjezdové čáry z boxové uličky.
Napomenutí (1.) pro Tomáše Procházku za urážení ostatních jezdců mimo závodní server. 

Vyjádření jezdců

Martin Štefanko, Scuderia Ferrari
Kvalifikace dopadla podle představ a vrátil jsem se po Rusku zpátky na pole position.
Odstartoval jsem znovu dobře a udržel jsem si první místo. Marek Prokeš sice na mě pár kol tlačil, ale začal jsem ujíždět a navyšoval jsem celý závod náskok. Strategii jsme zvládli perfektně, takže v tomhle ohledu taky spokojenost. Další závod Monako, trať, kde jsem dojel jen jednou a to bez vítězství, což budu chtít tentokrát napravit.

Marek Prokeš, McLaren
Q: Nic nového pod sluncem, pořád nám schází rychlost takže oblíbená třetí řada. Alespoň se nevyskytly technické problémy.
R: Start tentokrát nebyl optimální, ale díky kolizi tří pilotů přede mnou jsem postoupil na druhou pozici. Až do 4. kola mě M. Štefanko nechal v domnění, že bychom spolu mohli bojovat. Ale po 5. kole zřejmě nastavil boost 2 a neohroženě ujížděl za dalším prvním místem. Já jsem taky na druhém místě pomalu poodjížděl P. Kuželovi, takže takový klasický poklidný závod v Barceloně. A taky pochvala M. Bruňanskému, letos poprvé jsme bodovali oba dva a něco málo stáhli na Force Indii, jen tak dále.

Petr Kužela, Sahara Force India Formula 1 Team
Kvalifikace dopadla na výbornou, vyjel jsem si krásné 3. místo.
Start se mi nepovedl úplně nejlépe, ale dokázal jsem si udržet svou pozici. Od startu do cíle jsem jel bez jediného souboje, byl to zatím nejnudnější závod snad celé mé kariéry, ale i to jsou závody. Spokojen rozhodně nejsem, ačkoliv jezdím na 110%, ztrácím sekundu na kolo a to fakt není normální. Nevím co děláme špatně a není ani čas řešit tento problém, budeme se ve Force Indii nejspíš spokojit s horšími výsledky. V Monaku se však může stát cokoliv.

Tomáš Tesař, Haas F1 Team
Zdravím ve spolek, taky jsem se rozhodl napsat své vyjádření ke Španělsku. Kvalifikaci jsem si prohrál sám, protože nechápu, jak sem si mohl nasadit tvrdší směs. Start jsem měl opatrný, protože přede mnou jezdec Valášek nějak haproval s připojením, tak po zhasnutí zelených světel jsem se mu raději vyhnul, aby nedošlo k nehodě. Ono stačí, že někteří předvedli nehodu hned na začátku, kde to bohužel trochu schytal i můj kolega. Já byl rád, že jsem se tomu tak tak vyhnul.
V tomto závodě jsem zkusil risknout jednu zástávku v boxech. Tento závod jsem spíš chtěl hlavně dojet, abych natrénoval fyzičku na další podnik, který se jede v Monaku. K tomu bylo doma pěkné vedro, takže taky jsem se u závodu hodně zapotil. :D Softy mi vydržely do 25. kola, kdy jsem raději už zajel do boxů a nasadil jsem nejtvrdší směs, která mi vydržela až do konce závodu. Bohužel jsem tím, ale začal ztrácet na ostatní, což ke konci závodu pro mě byla chyba a ponaučení pro příště. Při pouštění modrých vlajek jsem si dával pozor. Tentokrát jsem se vyvaroval chyb proti předchozímu závodu.
Jsem taky rád, že jsem tento závod dojel i se ztrátou kol. Na další závod se pečlivě připravujeme, protože to bude nádherná trať v Monaku.


 

Casino Bet 365 is best casino in the world.

Free Templates - bigtheme.net
Popular Art Betting make bookies articles.