Czech Croatian English French German Hungarian Italian Latvian Polish Portuguese Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Ukrainian
  • 15. Marina Bay
  • 02. Laguna Seca
  • 17. Hockenheimring
  • Jules Bianchi

Štefanko nedal nikomu šanci ani v Monaku

Napsal Marek Petráš.

Report

Velká cena Monaka tradičně patří mezi první evropské závody sezony Formule 1. Nejinak tomu bylo i letos a v uličkách Monte Carla se konala 6. Velká cena letošní sezony.

S kvalifikací si opět nejlépe poradil lídr šampionátu Martin Štefanko. Do první startovní řady se s ním postavila nová stálá akvizice Renaultu v podobě Andreje Chlebce. O zvrat zatím nepříliš povedené sezony se z 3. pozice na startu snažil Lukáš Matěja. Druhou řadu tvořil spolu s Tomášem Procházkou. Kolegové Petr Kužela a Martin Koštialik obsadili 5. resp. 6. příčku. Marek Prokeš stále nenašel recept na kvalifikační rychlost a kvalifikoval se jako sedmý před Miroslavem Houštěm. Nejlepší desítku uzavřeli Matyáš Lukovský, jenž do druhé části kvalifikace proniknul vůbec poprvé, a Lukáš Pochančeník, druhý jezdec Renaultu.

Výsledky 1. části kvalifikace

06 Monaco - Q1

Výsledky 2. části kvalifikace

06 Monaco - Q2

Závod

Po startu si Štefanko pohlídal svou vedoucí příčku, ačkoliv Matěja rychle přesprintoval Chlebce a tlačil se i na červené Ferrari. Tomáš Procházka zůstal čtvrtý. Marek Prokeš znovu vytáhl svůj klenot, když i na tak malém prostoru předjel obě Force Indie. Matyáš Lukovský překonal Miroslava Houště, stejně jako Marek Petráš Lukáše Pohančeníka. První zatáčku zvládli všichni jezdci bez újmy, ke startu z boxů byl po chybě v zahřívacím kole nucen Jaroslav Procházka.

První chyby na sebe nenechaly dlouho čekat. Miloš Tutko netrefil brzdný bod v Portier a musel couvat, čímž se propadl na 17. místo. Brzy překonal Tomáše Tesaře.
Ve 2. kole se Houšť odvážným manévrem dostal zpět před Lukovského.

Během úvodních 3 kol si Martin Štefanko dokázal vyjet náskok o hodnotě více než 2 vteřin. Nedaleko za 2. Lukášem Matějou už číhal Andrej Chlebec. Zbylí jezdci první desítky si od sebe drželi odstup. Výjimkou byli Petráš s Pohančeníkem bojující o poslední bodovanou pozici. Ještě početnější skupina se vytvořila od 12. místa dále. Martin Bruňanský za sebou držel Petra Řeháka, Jirku Malého, Lukáše Chocholouše a Miloše Tutka. Jako sedmnáctý ve výsledcích figuroval Jaroslav Procházka. Poslední 2 místa si rozdělovali soupeřící Pavel Králíček a Tomáš Tesař. Jejich souboj vydržel jen do 6. kola. V sekci okolo plaveckého bazénu byl Králíček širší a odrazil se od bariéry, na což už nestihl Tesař reagovat a zavadil o neovladatelný Manor. Výsledkem bylo odstoupení Pavla Králíčka ze závodu a poškozený Haas Tomáše Tesaře. To už byl závod i bez Jaroslava Procházky, kterého podruhé v řadě vyřadil motor.

Štefanko nadále ujížděl, v úvodu 7. kola už měl pětisekundový náskok. Matěja stále odolával Chlebcovi. Prokeš byl už čtvrtý, když jediný zbývající Procházka v závodě zamířil do boxů. Petr Kužela si hlídal nikým neohrožován 5. místo. Miroslav Houšť dokázal předjet Martina Koštialika a byl šestý.

Na čele zůstali jezdci v několikasekundových odstupech, když Lukáš Matěja v 8. kole atakoval zeď a poškodil si přední křídlo. Výměnou spadl na 10. místo mezi Pohančeníka a Procházku. Šampion SMC ale ještě v 9. kole překonal Marka Petráše, stejně jako o pár sekund před ním Lukáš Pohančeník.
Podobnou chybu jako Matěja vytvořil v La Rascasse i Martin Koštialik. Pilot Force Indie se na trať vrátil těsně před Bruňanským, jenž za sebou stále statečně držel Řeháka i Malého. Neplánovaný pitstop už za sebou měl i Lukáš Chocholouš, stejně jako Miloš Tutko.

Po 10 kompletních kolech se tedy pořadí víceméně ustálilo v tuto formu: 1. Štefanko, 2. Chlebec, 3. Prokeš, 4. Kužela, 5. Houšť, 6. Lukovský, 7. Pohančeník, 8. Matěja, 9. Petráš, 10. Procházka, 11. Koštialik, 12. Bruňanský, 13. Řehák, 14. Malý, 15. Chocholouš, 16. Tutko, 17. Tesař.

Race Highlights

Ihned po vjezdu do 11. kola zaútočil Petr Řehák na Martina Bruňanského a získal jeho 12. pozici. Tomáš Procházka se probojoval před Marka Petráše, Lukáš Matěja si vzal na mušku Lukáše Pohančeníka, překonal jej ale až ve 13. kole. Ve stejném kole přibyli další jezdci v seznamu odstoupivších. Právě Lukáš Pohančeník zamířil do boxů, kde už také zůstal. Matyáš Lukovský u bazénu trefil zeď a poničil si pravé zadní zavěšení.

Za znovu dvanáctým Bruňanským se znovu vytvořil vláček Chocholouš – Tutko. Všichni 3 jezdci už za sebou měli 1 zastávku v boxech.
Opět ztratil Tomáš Procházka. V 16. kole byl znovu v boxech a klesl na 10. místo. Přeskočil jej tedy i Petr Řehák.

Dvacet odjetých kol znamenalo pro Štefanka 8 vteřin náskoku před Chlebcem. Marek Prokeš už ztrácel téměř půl minuty. Odstup několika dalších sekund měl Petr Kužela. Pátou pozici držel Miroslav Houšť. Dotahoval se ale Lukáš Matěja. K sedmému Petrášovi se zase blížil Koštialik. Špatné tempo neměl ani Řehák na 9. místě. Ještě rychlejší ale byl Procházka. Jiří Malý okupoval 11. příčku, zatímco 12. místo stále hájil Martin Bruňanský před Lukášem Chocholoušem. Miloš Tutko nebyl příliš vzdálen. Průběžně poslední byl Tomáš Tesař s Haasem.

Po další chybě se Lukáš Matěja propadl až za Petra Řeháka na 9. místo. Řehák byl také v 23. kole předjet, k Matějovi se přidal i Procházka. Už o 3 kola později následovala další série předjetí. Lukáš Matěja na několika metrech předjel Martina Koštialika i Marka Petráše. To samé se hned v dalším kole podařilo Tomáši Procházkovi. Martin Koštialik zůstal za pilotem Sauberu uvězněn až do 30. kola.
Pořadí se dále nijak dramaticky neměnilo. Nejblíže si i v této fázi závodu byli Martin Bruňanský a Lukáš Chocholouš svádějící souboj o 12. místo.

Pořadí se měnilo po odstoupení Marka Petráše, u nějž po zběsilém podřazení nevydržel motor. Na 9. místo se tedy posunul Petr Řehák. Desátým v pořadí byl Jiří Malý. Štefankův náskok se mezitím během 40 kol rozvinul na 11 sekund. Chlebec zůstával druhý a Prokeš třetí.

Vzhledem ke zřetelným časovým rozdílům mezi jezdci se pořadí měnilo výhradně při jezdeckých chybách nebo rovnou odstoupeních. Cíle se nedočkal Tomáš Tesař, odstoupil ve 40. kole. V 51. kole odstoupil po kontaktu se svodidly Miloš Tutko. O 4 kola později havaroval stejně jako Lukovský nebo Králíček také Lukáš Matěja. Jen o pár sekund později ve stejném místě chyboval Tomáš Procházka. Jemu však bylo dopřáno štěstí a pilot Mercedesu mohl pokračovat.

Šestnáct kol před cílem tedy už jen jedenáctičlenné startovní pole pokračovalo v tomto pořadí: 1. Martin Štefanko, 2. Andrej Chlebec, 3. Marek Prokeš, 4. Petr Kužela, 5. Miroslav Houšť, 6. Tomáš Procházka, 7. Martin Koštialik, 8. Petr Řehák, 9. Martin Bruňanský, 10. Jiří Malý, 11. Lukáš Chocholouš.

V nemalých potížích se ocitl Petr Řehák. Jezdec Haasu se v šikaně za tunelem roztočil do protisměru. Aby neohrozil přijíždějící jezdce, musel čekat, až všichni projedou. Naneštěstí pro něj byli ve velké skupince všichni jeho pronásledovatelé a Řehák se tak propadl z 8. na poslední 11. místo.

Výjimku v nastoleném trendu tvořil Lukáš Chocholouš, který skutečně bojoval o pozice i v samotném závěru závodu. Nejprve se dotáhl na Jiřího Malého, jehož překonal v 66. kole. Jen 3 sekundy před ním se pak zjevil Martin Bruňanský. Tento slovenskočeský souboj nadějného mládí a zkušenosti byl rozhodnut až 4 kola před cílem, kdy Chocholouš úspěšně zaútočil v zatáčce za tunelem. Ve stejnou chvíli závod přišel o Jirku Malého, jenž s nedostatečným přítlakem trefil zeď a poškodil zavěšení.
Fanoušky Haasu zamrazilo v momentě, kdy Petr Řehák jedoucí pro body nečekaně zpomalil. Problém se však podařilo vyřešit a Řehák pokračoval.

Nepříjemnou ránu si GP Monaka připravila pro Marka Prokeše. U jeho McLarenu selhal 3 kola před cílem motor a Prokeš přišel o cenné 3. místo. V závodě tak zůstalo jen 9 jezdců, jejichž pořadí se už nijak neměnilo.

Oficiální výsledky GP Monaka

06 Monaco - Race

Průběžné pořadí jezdců po GP Monaka

Šesté vítězství v sezoně z 6 možných zajistilo Martinu Štefankovi náskok 66 bodů. Marek Prokeš vyšel v Monaku bodově naprázdno a dotáhl se na něj Petr Kužela. 

06 Monaco - PP

Průběžné pořadí Poháru konstruktérů po GP Monaka

Ferrari nyní vede o 10 bodů před Force Indií. McLarenu chybí dalších 50 bodů. V pořadí týmů se po Monaku nezměnilo vůbec nic.

06 Monaco - PK

Tresty

Drive Through pro Petra Kuželu za nedodání vyjádření.
Drive Through pro Jiřího Malého za překročení výjezdové čáry z boxové uličky.

Vyjádření jezdců

Martin Štefanko, Scuderia Ferrari
Kvalda se mi znovu podařila a zajistil jsem si pátou pole position v sezoně. Obzvlášť za tuhle jsem byl rád, protože vám to v Monaku dokáže hodně pomoct.
Start se mi tradičně povedl, udržel jsem si vedoucí pozici a víceméně jsem jen šetřil vůz a držel si rozestup od Andreje Chlebce. Až v posledním stintu jsem na to pořádně šlápnul a zvýšil tak náskok ze tří vteřin na třináct. Šest závodů, šest vítězství a 66 bodů náskok. To jsou prostě neuvěřitelná čísla a už se těším na Kanadu, kde budu chtít tyhle výsledky zopakovat, navíc jsem zde nikdy nevyhrál, takže pro mě motivace navíc.

Andrej Chlebec, Renault Sport Formula 1 Team
Q: Dopadla katastrofálne a bola z toho len 2. priečka.
Z: Štart bol trošku chaos a dostal sa predo mna Lukáš Mateja. Asi 5-6 kôl som sa cez neho nevedel dostať, až Lukáš za šikanou po tuneli zničil svoje predné krídlo a ja som mohol začať prenasledovať štefanka. Z 9 s straty som ju stiahol na 3. Ale posledný stint som mal SS, zatialčo štefanko US a šanca na víťatsvo bola preč. Niesom spokojný, lebo taktika ohľadom gúm mohla byť aj lepšia, ale nevadí v montreale sa pokúsim o odplatu.

Tomáš Tesař, Haas F1 Team
Dneska jsem měl nejhorší Monako za x let, co to jezdím. Q mi nevyšla. V závodě jsem se nemohl dostat před Pavla Králíčka, pak udělal chybu před bazénem a šel do zdi. Já se tomu nestihl vyhnout,takže jsem trefil svodidla a čekal, než ostatní projedou. Oprava v boxech, kde mi opravili nos, ale furt mi svítila žlutá u nosu a u zadního křídla. Tak jsem pokračoval dál, jenže pak jsem ztratil rytmus a dělal jsem zbytečné chyby. Kvůli nim jsem byl 2x v boxech na opravu a u jednoho jsem dojel skoro půlku kola bez předního nosui. Jenže pak v 40. kole jsem udělal při brždění chybu a urazil si nos a závod jsem nedokončil. :-(


Casino Bet 365 is best casino in the world.

Free Templates - bigtheme.net
Popular Art Betting make bookies articles.