Czech Croatian English French German Hungarian Italian Latvian Polish Portuguese Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Ukrainian
  • 15. Marina Bay
  • 02. Laguna Seca
  • 17. Hockenheimring
  • Jules Bianchi
Vytisknout

Štefanko v Kanade opäť neporazený

Napsal Martin Koštialik.

Report

Už tradične sa 7. velká cena šampionátu Formule 1 odohrávala na okruhu Gillesa Villeneuva neďaleko kanadského Montrealu. Jazdci ho obkrúžili celkom 70 krát zo zmesami Ultra Soft, Super Soft a Soft.

Najrýchlejší čas v kvalifikácií zajazdil opäť Martin Štefanko a zaistil si 6 pol position v sezóne. V prvóm rade ho Doplnil Andrej Chlebec. Druhú radu vyplnili Marek Prokeš s McLarenu a Tomáš Procházka z Mercedesu. Celú 3. radu obsadili piloti Force Indie Petr Kužela a Martin Koštialik. Zo 7. miesta štartoval Jaroslav Procházka pred Miroslavom Houšťom. Deviate miesto vyplnil Martin Bruňanský a TOP10 uzatváral Marek Petráš.

Výsledky 1. části kvalifikácie

07 Kanada - Q1

Výsledky 2. části kvalifikácie

07 Kanada - Q2

Závod

V závode sa neodohralo žiadne prekvapenie a Martin Štefanko získal 7. víťazstvo zo siedmich možných. Ako druhý finišoval Andrej Chlebec, ktorého na stupňi víťazov doplnil Petr Kužela. Marek Prokeš stratil pódium len pár kol pred koncom kôli problémom s brzdami a tak sa musel uspokojiť len zo 4. miestom. Martin Koštialik zlepšil svoj kvalifikačný výsledok a závod dokončil na piatom mieste. Na šiestom mieste dokončil závod Tomáš Procházka pred Petrom Řehákom. Ôsme miesto patrilo Martinovi Bruňanskému. Dva body pre tím Scuderia Toro Rosso získal Miroslav Houšť a na poslednom bodovanom mieste závod dokončil Jaroslav Procházka. Ako ďalší dokončili závod Pavel Králíček, Marek Petráš a Tomáš Tesař.

Race Highlights

Oficiálne výsledky GP Kanady

07 Kanada - Race

Priebežné poradie jazdcov po GP Kanady

07 Kanada - PP

Priebežné poradie Pohára konštruktérov po GP Kanady

07 Kanada - PK

Protesty

Petr Kužela x Jaroslav Procházka - 10:40 (Q2), I.24
Komisia sa po zhliadnutí záznamu rozhodla potrestať Jaroslava Procházku za spôsobenie kolízie s Petrom Kuželom.

Tresty

Zákaz kvalifikácie a štart s posledného miesta pre Jaroslava Procházku za spôsobenie kolízie so súperom (I.24).
Drive through pre Andreja Chlebca za prekročenie výjazdovej čiary z boxovej uličky.
Drive through pre Tomáše Tesaře za prekročenie výjazdovej čiary z boxovej uličky.

Vyjadrenia jazdcov

Martin Štefanko, Scuderia Ferrari
Q: Podařilo se mi poskládat celkem dobrý kolo a stačilo to na pole position, takže spokojenost.
R: Start se mi povedl a udržel jsem se na prvním místě a ihned jsem si začal budovat náskok. Celý závod probíhal v klidu až na posledních šest kol, kdy mě odešla nejdřív pravá přední a poté levá přední brzda a já dojel pomalu do cíle, přesto s minutovým náskokem. Na další závod se těším, trať se mi líbí a samozřejmě mým cílem bude se stát prvním vítězem na okruhu v Baku.

Andrej Chlebec, Renault Sport F1 Team
Q: Nvyskladal som top kolo a nakoniec to bola 2 priečka, takže sklamanie.
R: Štart som zase posral a prepadol som sa na 4 priečku. Celé 1 kolo som bol nedotqcavy a trápil som sa. Po asi 15 kolach som sa dokázal dostať spet na 2 miesto. Tempo som mal dobré ale málinko som strácal na Martina stefanka. 8 kôl pred koncom mi odišli brzdy a 5 kôl pred koncom dokonca uplne. Takže som bol veľmi rád že som to aspoň doviezol do cieľa na 2 priečke. O týždeň už nasleduje baku na kt sa veľmi teším.

Petr Kužela, Sahara Force India F1 Team
Q:Kvalifikace nedopadla úplně podle představ. Až 3. řada nebyla úplně uspokojující. Věděl jsem, že mě tedy čeká těžký závod.
R:Ještě před startem se mi zbláznila telemetrie a musel jsem si na to hodně rychle zvyknout. Start závodu se mi vůbec nepovedl, ztratil jsem hned 2 pozice, což se mi zrovna moc nehodilo jelikož jsem si musel odpykat trest průjezd boxy. Trest jsem si odpykal co nejpozději to šlo, bohužel jak jsem již zmínil telemetrii, zbláznila se mi i v boxech a ukázala mi zelenou. To však byla chyba a než jsme si to stačil uvědomit, tak jsem dostal další průjezd boxy. Dostal jsme se daleko za TOP 10. Měl jsem však odlišnou strategii než většina pilotů. Sada Soft mi držela naprosto fantasticky a začal jsem svou stíhací jízdu. Začal jsem postupně všechny předjíždět a 30. kolo jsem se ocitl už na fantastickém 4. místě, ze kterého jsem se odebral na první výměnu gum. Přezul jsem na SuperSofty a vrátil se na 5. pozici. Věděl jsem, že brzdy už nevypadají moc dobře takže od 30. kola začala udržovací jízda věděl jsem, že jedu hodně pomalu, ale také jsme věděl, že většina soupeřů na brzdy doplatí. Během 10ti kol jsem se dokázal ještě dostat na 4. pozici. A už to vypadalo, že tak zůstanu. Ale jak jsem čekal soupeři měli veliké problémy s brzdami, zatímco já mohl jet na 100%. V posledním kole v posledním sektoru se mi povedlo předjet Marka Prokeše, který právě doplatil na brzdy. Nebýt 2 zbytečný trestů mohlo to být i 2. místo. Na 1. bychom však stále neměli. Z mé strany to byl fantastický závod, ačkoliv mírně smolný. Za týden Hawk!

 

Casino Bet 365 is best casino in the world.

Free Templates - bigtheme.net
Popular Art Betting make bookies articles.