Czech Croatian English French German Hungarian Italian Latvian Polish Portuguese Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Ukrainian
  • 15. Marina Bay
  • 02. Laguna Seca
  • 17. Hockenheimring
  • Jules Bianchi
Vytisknout

V Nogaru vyhráli Chlebec a Procházka

Napsal Martin Koštialik.

Report

Clio Cup číslo 2 se odehrával na francouzské trati Paul Armagnac.

Kvalifikace

V první desítce se objevila známá jména. O největší překvapení se postaral opět Matyáš Lukovský, který obhájil druhý čas z okruhu Paul Ricard. Pole position zajel jeho teamový kolega Andrej Chlebec. Do první řady se vlezl i Tomáš Procházka. Po přerozdělení trestů z minulého závodu poslední dva jmenovaní dali přednost Lukáši Matějovi.

10. Paul Armagnac - Q

První závod

Neobvyklá startovní procedura třech vozů v jedné řadě se postarala o zajímavé dění hned v úvodu. Lukáš Matěja s 50 kg sice odstartoval s rychlou odezvou, ale na konkurenty neměl recept. Po první sérii zatáček pole dostalo vizi. Andrej Chlebec, Tomáš Procházka, Lukáš Matěja, F di Leonardo a ze startu se dařilo i Matyášovi Lukovskému.

Záznam přímého přenosu s komentářem Martina Štefanka:

Kontaktní kolo si vybralo svou daň v T7 množstvím incidentů, mimo hru se dostal Lukovský, R di Leonardo, Jandus a naopak Chlebec mohl těžit z výhody lehčího vozu a budovat svůj vlastní závod. O další akci se postaral Ondřej Jarolímek, když procpal svůj speciál před F di Leonarda na 3ti místo, který se následovně úspěšně bránil i Martinu Prokešovi po zbytek závodu.

Oficiální výsledky 1. závodu

10. Paul Armagnac - R1

Druhý závod

Přidána váha na každém okruhu s dlouhými rovinkami jsou těžký oříšek pro všechny, mistry v oboru nevyjímaje. Chlebec měl trest stop&go, takže obhájení prvního místa se mu rozplynulo mezi prsty. Matěja tedy uháněl co to dalo a sbíral nejrychlejší sektory v počátku závodu. Agresivní jízda Tomáše Procházky, zúročila své a kolo po kole, ukousávala deficit času mezi prvními dvěmi. Takže po startu z 8. místa v osmém kole, zaútočil na brzdách a vnitřkem, jde do vedení. Vítr do plachet nabral Vojtěch Jelen přímo bojující o body s Procházkou, nebýt chyb mohl se radovat alespoň z druhé pozice. Lukáš Matěja bez velké snahy tedy bere stříbrnou příčku.

Oficiální výsledky 2. závodu

10. Paul Armagnac - R2

Váhové hendikepy pro kvalifikaci a 1. závod v Magny-Cours: 

Tomáš Procházka   +50 kg
Lukáš Matěja   +45 kg
Vojtěch Jelen   +40 kg
Martin Koštialik   +35 kg
Federico di Lenardo   +30 kg
Matyáš Lukovský   +25 kg
Martin Prokeš   +20 kg
Andrej Chlebec   +15 kg
Pavel Veselý   +10 kg
Martin Bruňanský   +5 kg
Incidenty

Pavel Veselý x Antonín Večerka - 1. závod, 4:01, I.216
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Antonína Večerku za způsobení kolize s P.Veselým.

Vojtěch Jelen x Tomáš Procházka - 1. závod, 5:36, I.217
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Tomáše Procházku.

Protesty

Pavel Veselý x Antonín Večerka
Řešeno jako I.216.

Vojtěch Jelen x Richard Ševeček
Incident byl označen jako závodní. 

Vojtěch Jelen x Tomáš Procházka
Řešeno jako I.217.

Tresty

Drive Through pro Antonína Večerku za způsobení kolize se soupeřem (I.216).
Napomenutí (1.) pro Tomáše Procháazku za nedodržení časového limitu Stop&Go.

Kontrola dodržování limitů tratě v kvalifikaci:
Pokles 2 míst na startovním roštu pro Michala Janduse.
Pokles 1 místa na startovním roštu pro Andreje Chlebca.
Pokles 1 místa na startovním roštu pro Tomáše Procházku.
Pokles 1 místa na startovním roštu pro Lukáše Matěju.
Pokles 1 míst na startovním roštu pro Federica di Lenarda.
Pokles 1 místa na startovním roštu pro Martina Prokeše.

Vyjádření jezdců

Andrej Chlebec, Chlebec Steinar Racing Team
Q: Bol to riadny chaos kedže v den závodu som nemal ani 1 kolo a prišiel som ať na Q a hned som musel ísť na ostro. Dokázal som však dať celkom slušné kolo kt stačilo na moju jubilejnú 40 polepostion v kariere.
R1: Štart som mal velmi dobrý a v poho som si udržal 1 meisto, na kto som sa udržal a zvetšoval náskok a v pohode som zvíťazil.
R2: Štart som mal taktiež velmi dobrý a s 50 kg som sa dokázal udržať pred matejom až do konca 3 kola kde so msi musel odpikať trst StopandGo kt som omylom nedostal v 1 závode. Prepadol som sa asi na 15 miesto a do konca závodu som sa prebojoval na 8, vyššie to už nešlo pretože strta bola velká a 50 kg tiež robilo svoje. Mrzí ma úvodný výkend kde som vôbec nebodoval ale do konca sezzony clio cupu je ešte dosť závodov a verí v to že sa do top 3 prebojujem. O týžden sa vidíme.

Lukáš Matěja, RRR Team
Q: Z tréninku jsem byl absolutně nejrychlejší a tak jsem si na kvalifikaci věřil, i přes váhový handicap 50kg. Bohužel se mi ale nedařilo zajet optimální kolo, které by mohlo atakovat poleposition a tak z toho byla pouze 4. příčka.
R1: Start z druhého místa kvůli penalizaci ostatním mi moc nevyšel, měl jsem pozdní reakci, ale i tak jsem se dokázal na této příčce udržet. Držel jsem se za Chlebce očekávajíc, že si zajedu odpykat svůj trest stopngo. To se ale nestalo a já si spíš musel hlídat záda před rychle stahujícím Jarolímkem. Odešla mi skoro levá přední guma, takže jsem měl co dělat, ale čas hrál v můj prospěch a udržel jsem si druhé místo.
R2: Tady jsem si věřil víc, i start se mi povedl lépe. A všechno mi hrálo do karet, měl jsem 2 sekundy náskok na Procházku a Jelena, takže slibný začátek. Jenomže zase přišlo to co v závodě prvním, odešla levá přední a já se jen těžce mohl bránit těmto dvoum rychlíkům. Na rovnice mě předjeli a já se jich nedokázal ani držet. Jenže v posledním kole udělal Jelen chybu a vyjel po dvou kolech ven z trati a tím mi přenechal P2, takže opět zopakování výsledku z R1. Určitě spokojenost, tady to asi na lepší místo nešlo, snad jen kdyby se dal Chlebcovi trest v R1. Uvidíme se ve Francii.

Ondřej Jarolímek, RRR Team
Q: Kvalifikace se ne uplně povedla a nedařilo se mi pospojovat sektory a když už to vypadalo nadějně, tak jsem narazil na provoz. Samotný čas nebyl zas tak špatný, ale konkurence byla vysoká a rozestupy v řádech setin vteřiny.
R1: Start byl průměrný, ale podařilo se mi postupně se probojovat dopředu. Chvíli jsem se tahal s Federicem, ale jakmile jsem měl před sebou čistý vzduch, tak se mi jelo skvěle a dokonce jsem stahoval Lukáše před sebou a dojel ho na rozdíl jedné vteřiny.
R2: Vědel jsem že bude R2 náročný, protože s sebou vezu 40kg navíc. Na startu zazlobil force feedback volantu a komplente ho hra vypnula, obyčejně to spravi reset FFB tlačítko, ale to vyresetovalo FFB do maximalního stavu a potřeboval jsem 2 dřevorubce na otočení volantem. Pomohl až návrat do boxu a s tím spojený start z bovové uličky. Tím jsem hned na startu ztratil přibližne 41 vteřin, takže top10 byla nenávratně pryč, ale se svým tempem jsem byl spokojený a dojel jsem 43s za vítězem na 13. místě. Škoda technických problémů jinak bych se mohl poprat s top5. Bodově závod nedopadl úplně podle představ, ale oproti prvnímu závodu Clio jsem našel svou rychlost a to je pro mě daleko víc uspokojivé.

Tomáš Procházka, CZO Racing Team
Q: Po kvalifikaci jsem byl neskutečně spokojený, po svých prvních 12kol měřených co jsem měl na této trati najezdeno a ihned jsem si vyjel 3 místo super.
R1: Po startu jsem se prodral na 2 místo kde jsem vydržel jedno kolo. Jel jsem si odpykat trest Stop&Go a vyjel jsem na 15 pozici. Do předních příček jsem se dostával stylem asi tak že jezdcem predemnou skoro vždy letěl přes střechu díky obrubnikum nakonec jsem skončil na 8 místě.
R2: Tento závod jsem chtěl skončit někde v Top3 jelikož jsem věděl že rychlost na to mám. Start byl dobrý dostal jsem se během 3 kol na 3 místo a stahoval jsem Matěju. Ten měl 45kg a já 15kg čili takovou výhodu. Lukáše jsem předjel skoro ihned a první místo jsem si udržel až do cíle! Z tohoto víkendu jsem stáhl bodovou ztrátu z čeho jsem rád a přivezl jsem si 33 cenych bodu ! Na příštím okruhu SMC naslysenou.

Vojtěch Jelen, Outsiders
Q: Aneb hledání ideální stopy a výlety mimo trať kvůli zpřeráženým cedulkám. Ono, když vám sestřelí jediné orientační body, podle kterých jste do zatáčky brzdili, není to úplně ideální... Každopádně s 45 kily navíc se dalo 9. místo považovat za úspěch, když k tomu přičtu to, že mě čekalo ještě Stop&Go.
R1: Start ušel, ale v T1 se to opět semlelo, naneštěstí jsem dostal bodyček od Richarda Ševečka a šel do smyku. Po prvním kole jsem zase chytil rychlost a do Top 10 se vrátil, ale pak jsem chtě nechtě musel do boxu pro penalizaci a těch 10 sekund bylo fakt nekonečných. Zvlášť skvělé bylo, že kvůli pádu netu a opakovanému připojení mi 10 sekund neměřila hra, ale já sám. Kromě nervů z toho, kde zas vylezu na trati, jsem ještě musel jako vůl počítat, jestli už můžu vyjet :D Ve zbytku závodu jsem jel na krev a prokousal se do Top 10, protože Štefan Kandić nezvládl rozklad pneumatik a hodně padal pořadím. Za první závod rozhodně spokojenost, další desítka v balíku.
R2: Start ze stejné pozice jako v prvním, ale úplně jiná situace. O čtyřicet kilo méně, bez trestu a start na vnitřní stopě. Toho jsem se hned chopil a po prvním sektoru už jsem šlapal na paty Top 5. Po pár kolech se ukázalo, že těch pět kilo navíc je skoro jako nic, a od třetiny závodu už to bylo mezi mnou, Tomem Procházkou, Federicem di Lenardem a Lukášem Matějou. Federico odpadl a zůstali jsme tři. Po celou dobu jsme jeli v tripletu, navíc tam byla možnost i dostat se do čela - jenže když už to vypadalo nadějně, tak Kandić totálně zablokoval stopu a Tomáš ujel na sekundu. Se sjetými gumami to už tak lehké dojet není a nakonec v tom úplně posledním kole mě chyba připravila i o stříbro - vzal jsem obrubník moc ostře a šel jsem na bok. Nakonec jsem rád za udržení podia a těším se na své oblíbené Magny-Cours. :)

Casino Bet 365 is best casino in the world.

Free Templates - bigtheme.net
Popular Art Betting make bookies articles.