Czech Croatian English French German Hungarian Italian Latvian Polish Portuguese Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Ukrainian
  • 15. Marina Bay
  • 02. Laguna Seca
  • 17. Hockenheimring
  • Jules Bianchi

Abarth Cup: Lukáš Matěja míří k obhajobě titulu

Napsal Marek Petráš.

Report

Monza se na začátku března stala dějištěm 4. podniku SMC 2016. Legendární trať byla součástí i loňského šampionátu, někteří tedy tušili, co mohou očekávat.

Výsledky kvalifikace

04. Monza - Q

První závod

Penalizace postavily do první startovní řady Tomáše Procházku a Jovana Perunoviće. Do druhé řady spadli kolegové Ondřej Jarolímek a Lukáš Matěja. Skvělá 5. pozice příslušela Martinu Bruňanskému, který za sebou měl Aleše Kašpárka a Marka Petráše. Jako osmý startoval Richard Dzurech před překvapením Abarth Cupu Tomášem Kuťkou. Sérii nezvyklých jmen v popředí zakončil desátý Richard Ševeček.

Trojice Procházka, Perunović, Jarolímek zůstala po startu na svých místech. Lukáš Matěj byl nucen schovat se za Aleše Kašpárka. Richard Dzurech postoupil o 2 místa a byl šestý. Do desítky velmi rychle vklouzli Federico di Lenardo a Karel Baško. Spolu s Vojtěchem Jelenem mezi sebou tísnili Tomáše Kuťku. Za hranicí TOP10 byli zavěšení Bruňanský a Petráš.
Čtvrtá pozice Kašpárkovi dlouho nevydržela. Ve druhé šikaně jej překonal Matěja, v zatáčkách Lesmo Dzurech a po výjezdu do štěrku v Ascari i mnozí další. Kašpárek spadl na 10. místo.

Dlouhé rovinky slibovaly časté změny pořadí. Při dokončování úvodního kola využil Ondřej Jarolímek slipstreamu a přes Procházku prošel do čela. Vše mu ulehčil Perunović, který si stejně jako Baško odpykávali svou penalizaci. Tomáš Procházka se následně propadl i za Matěju. Na záda mu už dýchali Federico di Lenardo s Richardem Dzurechem. Kuťka s Jelenem postupovali také vpřed a byli na 5. resp. 6. pozici. Martin Bruňanský se společně s Alešem Kašpárkem vrátili do první desítky.

Záznam přímého přenosu s komentářem Martina Štefanka.

Po závodním incidentu mezi Procházkou a Dzurechem a odpykávání penalizací se znovu promíchalo pořadí. Jarolímek opustil vedoucí příčku a zamířil odpykat si průjezd boxy. Na čele jej nahradili Lukáš Matěja a Federico di Lenardo. Třetí už byl Dzruech následován Kuťkou a Jelenem. Kašpárek se po nepovedeném začátku probil na 6. místo. Bojoval s Martinem Bruňanským a Tomášem Procházkou.

Po 3 odjetých kolech se ve vedení zformovalo kvarteto Matěja, di Lenardo, Dzurech a Kuťka. Nedaleko byl ještě Jelen, který už se ale do soubojů nezapojoval. Dvojice Bruňanský, Kašpárek už výrazně ztrácela. Tomáš Procházka zajížděl velmi pomalé časy a byl na úrovni svého bratra Jaroslava. Na oba jezdce týmu CZO Racing se tlačili Prokeš a Petráš. Do hry se znovu dostával i penalizovaný a dvanáctý Baško. Za sebou měl 2 nováčky v SMC, Danka Pásztora a Jana Sýkoru.
První pozici převzal ve 4. kole Federico di Lenardo. Před Ascari se však po kolizi s Tomášem Kuťkou propadl na 7. příčku. O vítězství tedy bojovali už jen 3 jezdci. Dalším výletem, tentokrát v Lesmo II, znovu ztratil Aleš Kašpárek. Místo Bruňanského tak bojoval s di Lenardem.

Jezdci ve vedoucí trojici si své pozice přehazovali jako horký brambor. Až do cíle se k nim nikdo jiný nepřiblížil. Jelen zůstal čtvrtý a Bruňanský pátý. V přímém souboji na cílové rovince si to nakonec o vítězství rozdali Lukáš Matěja a Tomáš Kuťka. Fotofiniš rozhodl ve prospěch Kuťky, závěrečná kontrola ale posadila na 1. pozici Matěju. Tomáš Kuťka si tedy bude muset na své první vítězství ještě počkat. Nakonec jej ještě překonal i Dzurech. Čtvrtým místem posbíral solidní počet bodů Vojtěch Jelen. Nejlepší výsledek v SMC má za sebou Martin Bruňanský, když skončil pátý.

Oficiální výsledky 1. závodu v Monze

04. Monza - Race 1

Průběžné pořadí po 7 závodech

Lukáš Matěja znovu zvýšil svůj náskok, stejně jako Vojtěch Jelen udržel 2. místo. Dařilo se Richardu Dzurechovi i Aleši Kašpárkovi a oba vystoupali na 3. resp. 4. místo. Naopak Ondřej Jarolímek výsledkem ve 2. desítce ztratil. Tomáš Kuťka bodově vyrovnal Tomáše Procházku, do první desítky se probil Federico di Lenardo. Absencí velmi ztratil Břetislav Uchytil a ztratil kontakt s medailovými umístěními.

04. Monza - Race 1 - PP

Druhý závod

Startovní rošt druhého závodu odpovídal neoficiálnímu pořadí z prvního závodu: 1. Kuťka, 2. Matěja, 3. Dzurech, 4. Jelen, 5. Bruňanský, 6. J. Procházka, 7. F. di Lenardo, 8. Kašpárek, 9. Petráš, 10. Baško.

Ještě před startem byl nucen pro technické potíže odstoupit Richard Dzurech. Kuťka tedy měl o soupeře míň a vedení si před Matějou pohlídal. Na 3. místo se po lehkém souboji s Jaroslavem Procházkou posunul Vojtěch Jelen. Čtvrtá příčka připadal Federicu di Lenardovi, který svým neuvážlivým nájezdem do druhé šikany sestřelil Tomáše Kuťku. Na kolizi doplatil ještě Jelen, který místo aby 1 místo získal, 2 ztratil.
Lukáš Matěja měl tedy rázem náskok 2 sekund na druhého Tomáše Procházku, jenž na zmiňované kolizi vydělal 5 pozic. Jaroslav Procházka naopak ztrácel a byl sedmý. Vojtěch Jelen se v Lesmo II vrátil alespoň před Aleše Kašpárka na 3. místo.

První 2 místa byla celkem jasná. Pořadí se ale neustále míchalo na dalších postech. Úvodní kolo dokončil jako třetí Danko Pásztor s Kašpárkem, Baškem a Jelenem ve stejné linii. Stejně jako Pásztor si velmi polepšil i Michal Erbs, který figuroval na 8. místě a bojoval s Janem Sýkorou. Na startu pátý Bruňanský byl nově až šestnáctý a byl nucen prokousávat se pořadím.

Výsledková tabule se uklidnila v polovině druhého kola, kdy se jezdci stabilizovali na svých místech. Karel Baško na 3. místě odrážel útok Aleše Kašpárka. Vojtěch Jelen už ztrácel vteřinu. Nový těsný souboj našel Pásztor s Jaroslavem Procházkou a Michalem Erbsem. Spolu se Sýkorou se k nim přidal i Prokeš. Znovu o sobě dával vědět i v prvním závodě 2x penalizovaný Ondřej Jarolímek. Na svých zádech si vezl jedenáctého Jiřího Malého. Matějův náskok se držel na 2 vteřinách i po 3 kompletních kolech. O třetí místo se stále přetahovali Baško s Kašpárkem. Pořadí se nijak dramaticky neměnilo.

Karel Baško ve 4. kole vyzkoušel pevnost podlahy pod plynovým pedálem a Aleši Kašpárkovi ujel na rozdíl sekundy. Zhruba stejnou ztrátu měl na Kašpárka Vojtěch Jelen. Jaroslav Procházka na 8. pozici byl zaseknutý za fialovo-růžovými vozy Pásztora a Sýkory. Jejich souboj přilákal také Ondru Jarolímka a Martina Prokeše, který ale nedobrzdil do Ascari a výrazně ztratil.

První pětka pokračovala s jednoznačně rozdělenými pozicemi i do 6. kola. Jedinou výjimkou byl čtvrtý Kašpárek, na nějž se už tlačil Jelen. Jarolímek se postupně zbavoval jednoho soupeře za druhým a byl průběžně šestý, což se ale nelíbilo Pásztorovi a jako jediný s ním držel krok.

Rozestup mezi Lukášem Matějou a Tomášem Procházkou zůstával pod 3 sekundami. Důležitým faktem bylo, že Karel Baško nebyl rychlejší než vedoucí dvojice, ale ani pomalejší než jezdci za ním. Vojta Jelen se v 7. kole pokoušel o útoky na Aleše Kašpárka, aby se nakonec oba vrátili k původnímu uspořádání. Na konci ale byl Ondřej Jarolímek, jehož časy na kolo více než jen odpovídaly časům dosahovaných vedoucím Matějou. Při nájezdu do posledního kola už Jarolímek lapal po Jelenově slipstreamu. Sedmý Danko Pásztor už nebyl nikým ohrožován.

Pořadí na okraji elitní desítky se velmi promíchalo. Abychom našli příčinu, musíme se vrátit na začátek 8. kola. Tehdy se v první šikaně s pomocí Martina Prokeše roztočil Jan Sýkora, a zatímco Jiří Malý ještě proplul bez problémů, ostatní už takové štěstí neměli. Ztratili hlavně Jaroslav Procházka a Marek Petráš. Stefan Kandić se dostal na dostřel 10. místa, po průjezdu Variante Ascari byl dokonce osmý. Využil také souboje Prokeše, di Lenarda a Malého.

První 3 jezdci si svá místa bez problémů pohlídali a nic na tom nezměnila ani závěrečná kontrola. Ondřeji Jarolímkovi se podařilo zdolat jak Jelena, tak Kašpárka. Oficiální pořadí ale nabízí poněkud jinou verzi pořadí. Monza byla plná těsných finišů. Velmi zajímavě vypadal například dojezd Martina Bruňanského a Marka Petráše, které dělily 3 tisíciny sekundy. To vše za přítomnosti Jaroslava Procházky, který v posledním kole v úseku od Parabolicy po cílovou čáru ztratil 2 příčky. A takových situací bylo v obou závodech mnohem více.

Abarth Cup pokračuje ve středu 22.03. v italské Vallelunze.

Oficiální výsledky 2. závodu v Monze

04. Monza - Race 2  

Průběžné pořadí po 8 závodech

Lukáš Matěja neohroženě pokračuje k obhájení titulu. Celkem 53 bodů náskoku mu může do druhé poloviny Abarth Cupu dodat potřebný klid. Skvěle si i nadále vede Vojtěch Jelen, který se zatím jako jediný s Matějou dostal přes hranici 100 bodů. Bude to mít ale těžké. S šestibodovou ztrátou číhá na 3. pozici Aleš Kašpárek. Příliš nejsou vzdáleni ani Tomáš Procházka s Ondřejem Jarolímkem, kteří si ve 2. závodě na Monza zpravili chuť. Zklamaný může být Richard Dzurech, kterého technika nepustila ani na start 2. závodu. Za zmínku stojí ještě návrat Martina Prokeše do TOP10.

04. Monza - Race 2 - PP

Váhové hendikepy pro kvalifikaci a 1. závod ve Vallelunze:

Lukáš Matěja   +50 kg
Tomáš Procházka   +45 kg
Karel Baško   +40 kg
Aleš Kašpárek   +35 kg
Ondřej Jarolímek   +30 kg
Vojtěch Jelen   +25 kg
Danko Pásztor   +20 kg
Jiří Malý   +15 kg
Martin Prokeš   +10 kg
Martin Bruňanský   +5 kg
Incidenty a protesty

Michal Erbs x Jiří Malý – 1. závod, 8:18, I.86
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Michala Erbse za vytláčení J. Malého z tratě.

Michal Erbs x Jovan Perunović – 1. závod, 8:37, I.87
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Michala Erbse za vytláčení J. Perunoviće z tratě.

Tomáš Procházka x Richard Dzurech – 1. závod, 9:10, I.88
Komise po zhlédnutí záznamu označila incident za závodní.

Karel Baško x Martin Prokeš – 1. závod, 22:16, I.89
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Karla Baška za způsobení kolize s M. Prokešem.

Michal Erbs – zahřívací kolo 2. závodu, I.90
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Michala Erbse za předjíždění v průběhu zahřívacího kola.

Dragan Dragojević – zahřívací kolo 2. závodu, I.91
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Dragana Dragojeviće za neustálé blikání a předjíždění v průběhu zahřívacího kola.

Federico di Lenardo x Tomáš Kuťka - 2. závod, 5:25, I.92
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Federica di Lenarda za způsobení kolize T. Kuťkou. Kolize ovlivnila i jiné jezdce. Bylo přihlédnuto k počkání F. di Lenarda na T. Kuťku.

Tomáš Kuťka x Petr Šimůnek – 2. závod, 10:37, I.93
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Tomáše Kuťku za způsobení kolize s P. Šimůnkem.

Dragan Dragojević x Peter Adamovič – 2. závod, 12:29, I.94
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Dragana Dragojeviće za způsobení kolize P. Adamovičem.

Dragan Dragojević x Filip Stropnický – 2. závod, 13:15, I.95
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Dragana Dragojeviće za předjetí F. Stropnického mimo limity tratě.

Pavel Králíček x Filip Stropnický – 2. závod, 18:47, I.96
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla udělit Pavlu Králíčkovi nižší trest za způsobení lehčí kolize s F. Stropnickým.

Martin Prokeš – 2. závod, 21:01, I.97
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Martina Prokeše za způsobení hromadné kolize.

Kontrola dojezdového kola
V obou závodech dojezdové kolo nedokončil Pavel Králíček. V prvním případě mu bylo provinění prominuto, ve druhém už ne a byl udělen trest (I.98).

Stefanu Kandićovi bylo prominuto překročení výjezdové čáry z boxové uličky v 1. závodě. Při startu z boxové uličky se Riccardo di Lenardo nesmyslně tlačil vedle vozu Stefana Kandiće.

Tresty

Zákaz kvalifikace a start z boxové uličky pro Dragana Dragojeviće za neustálé blikání a předjíždění v zahřívacím kole 2. závodu (I.91), za způsobení kolize se soupeřem (I.94) a za předjetí soupeře mimo limity tratě (I.95).
Stop&Go pro Martina Prokeše za způsobení hromadné kolize (I.97). 
Drive through pro Lukáše Matěju za nedodání vyjádření. Drive through pro Karla Baška za nedodání vyjádření.
Drive through pro Tomáše Procházku za nedodání vyjádření.
Drive through pro Davida Müllera za překročení výjezdové čáry z boxové uličky.
Drive through pro Michala Janduse za překročení výjedové čáry z boxové uličky. 
Drive through pro Michala Erbse za vytláčení soupeřů z tratě (I.86, I.87) a za předjíždění v zahřívacím kole 1. závodu (I.90).
Drive through pro Karla Baška za způsobení kolize se soupeřem (I.89).
Drive through pro Tomáše Kuťku za způsobení kolize se soupeřem (I.93).
Pokles 10 míst na startovním roštu pro Federica di Lenarda za způsobení kolize se soupeřem (I.92).
Pokles 10 míst na startovním roštu pro Pavla Králíčka za nedokončení dojezdového kola 2. závodu (I.98).
Napomenutí (1.) pro Pavla Králíčka za způsobení lehké nehody se soupeřem (I.96).
Napomenutí (1.) pro Michala Janduse za pozdní odpykání penalizace.

Kontrola dodržován limitů tratě v kvalifikaci
Pokles 1 místa na startovním roštu pro Lukáše Matěju.
Pokles 2 míst na startovním roštu pro Federica di Lenarda.
Pokles 1 místa na startovním roštu pro Tomáše Kuťku.
Pokles 2 míst na startovním roštu pro Tomáše Procházku.
Pokles 3 míst na startovním roštu pro Karla Baška.
Pokles 1 místa na startovním roštu pro Richarda Dzurecha.
Pokles 1 místa na startovním roštu pro Jovana Perunoviće.
Pokles 1 místa na startovním roštu pro Martina Bruňanského.

Vyjádření jezdců

Tomáš Kuťka
Q: V kvalifikácii som skončil na 4. mieste, ale mohlo to byt aj tretie, keby v posledných 2 kolách nepokazím 1 sektor, lenže by mi to bolo aj tak na nič, kedže som mal 5 miest penalizáciu. Tak som sa prepadol na 9. miesto.
R1: Start som mal dobrý, dostal som sa na 8. miesto, ale bol som na zlej strane, kde sa nedalo nikde dostať a prepadol som sa na 12. miesto. Ale do konca kola som už bol 5.-6. v súboji s Vojtom Jeleňom. Dotiahol som sa na skupinu predomňou a jazdci z nej postupne odpadavali. Najprv Perunovič a Jarolimek kvôli trestom a Prochazka mal nehodu s Dzurechom a ja som mal tukanec s F. Lenardom, začo sa mu ospravedlnujem. Celý závod sme sa na prvom mieste striedali ja, Mateja a Dzurech, až do posledneho kola, v ktorom Dzurech už nestihal a zostal som iba ja a Mateja. Mal som lepší výjazd z Ascari (cut :/ menši) a predebhol ho a prve miesto som si udržal, ktore stratím kedže Mateja jazdí strašne čisto. Zatiaľ najlepší závod pre mňa.
R2: Závod začal perfektne. Mal som dobru reakciu na starte. V 1. šikane mal Mateja lepší výjazd a poľahky ma predbehol. V 2. šikane sa zastavili moje nadeje kedže som bol zostrelený Lenardom, ktorý ma počkal. Snažil som sa s ním dostať dopredu, lenže som mal 50 kg, tak som sa zasekol vzadu. Nakoniec som sa v poslednom kole dostal cez Erbsa a Kralička na 16. miesto co neni bohvie čo. Bohužiaľ.

Richard Dzurech
Q: 8. miesto.
R1: Start sa mi podaril, poskocil som v prvom kole na 5 miesto. V druhom kole som bol na 4. mieste, kde sme bojovali o vitazstvo. Po suboji vypadol Federico, ostali sme traja. Bol to super suboj, kde ja, Lukas a Tomas sme sa respektovali a videli sa navzajom. Velmi som si to uzival. Miestami som bol aj prvy, ale hned na dalsej rovinke sa to zmenilo. V poslednom kole som si chystal Lukasa na prve miesto, ale urobil som chybu, bol som dlhy na brzdach a uz som dojadzil na 3. mieste. Velka skoda, ale mojou chybou.
R2: Padla mi hra na starte, nemam co k tomu povedat.

Marek Petráš
Oproti loňsku se mi na Monze jezdilo parádně. V kvalifikaci jsem zajel 12. čas, s čímž jsem jen po základním trénink vůbec nepočítal.
Penalizace ostatních mě posunuly na 7. místo na startu. Start jsem měl dobrý, ale jak už to tak bývá, v prvních 2 kolech jsem se propadl na 11. příčku. Tam jsem vydržel až do poloviny závodu. Dostihl jsem Martina Prokeše, neustále jsme si měnili pozice. Tři kola před cílem nás dojel Karel Baško. Martin byl v tu dobu přede mnou a Karel mě brzo předjel. Mohl jsem se zapojit do jeho souboje s Martinem, ale radši jsem čekal, což se vyplatilo. Martin skončil v hodinách a já byl desátý s šancí postoupit ještě výš. Podařilo se mi předjet zpátky Karla v posledním kole a do cíle jsem si jej přivezl na zadním nárazníku.
Ve 2. závodě jsem poprvé v sezoně vyzkoušel přidanou váhu. Z 9. místa jsem se během 2 kol propadl na dvanácté. Prakticky celý závod jsem měl krásný souboj s Jirkou Malým, až do předposledního kola. Na výjezdu z 1. šikany došlo ke kolizi snad 4 aut. Na kterou jsem doplatil. Předjeli mě další 2 jezdci a byl jsem třináctý. V posledních 2 kolech se přede mnou vytvořila dvojička s Jardou Procházkou a Martinem Bruňanským. Jarda už hodně ztrácel a v posledním kole se mi je podařilo dojet. V Parabolice už jsem byl na obou jezdcích nalepený a na výjezdu na cílovku jsem to zkusil zleva. Podařilo se mi přesprintovat Jardu, ale na Martina mi chyběly 3 tisíciny. Všichni 3 jsme se vešli do 17 tisícin.

S 20 body jsem na Monze rozhodně nepočítal. Nahradil jsem si tak aspoň trochu ztrátu z Mugella, na 10. místo mi chybí 16 bodů. Naštěstí teď přijdou Vallelunga, Assen a Jarama, tedy tratě, které by mi mohly sedět. Tak snad nic nepokazím.


Casino Bet 365 is best casino in the world.

Free Templates - bigtheme.net
Popular Art Betting make bookies articles.