Czech Croatian English French German Hungarian Italian Latvian Polish Portuguese Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Ukrainian
  • 15. Marina Bay
  • 02. Laguna Seca
  • 17. Hockenheimring
  • Jules Bianchi
Подробнее на сайте: https://domobuilding.ruhttps://sdelaietosam.ruhttps://endconstruction.ruhttps://constructstroi.ru https://plusconstruct.ru https://svoiastroika.ruhttps://homestrong.ru https://houseconstructor.ru https://smartesthouse.ruhttps://domenter.ruhttps://domconstructor.ruhttps://constructme.ru https://worknhouse.ruhttps://trueconstruction.ru https://do-construction.ru
Vytisknout

Ferrari v Melbourne zvítězilo, soupeři byli blízko

Napsal Marek Petráš.

FerrAUS

První závod sezony ukázal pravou formu obhájce titulu Ferrari. Oba jezdci se dokázali kvalifikovat mezi 3 nejrychlejší. V závodě se ale rudým vozům z Maranella dokázali někteří minimálně vyrovnat. 

Během prvních 10 kol bojoval o vítězství Martin Koštialik. Pilot Force Indie ale ze souboje odpadl po kontaktu se zdí. O průběžnou pozici lídra v šampionátu tak soupeřili kolegové Martin Štefanko a Jakub Smetana, který se však do vedení dostal pouze okolo pitstopů. Zmiňovaní 2 jezdci ale nebyli jediní, kteří se na těchto pozicích pohybovali. Blízko kroužili Marek Prokeš a Lukáš Matěja. Ani jejich snaha ale na vítězství nestačila. Z toho se totiž radoval Martin Štefanko s osmnáctivteřinovým náskokem. 

V závodech Formule 1 nerozhoduje jen rychlost, ale také strategie. Zatímco Štefanko se vůbec nedostal k bíle označené střední sadě, druhý Marek Prokeš na ní startoval. Rozdíl 18 sekund v cíli podněcuje otázku, zda se úřadující šampion nebojí o ohrožení rychlosti Ferrari právě odlišnými strategiemi. „Nebojím se, protože už minulý rok jsme ukázali, že máme většinou nejlepší strategii, díky které jsem dokázal získat několik vteřin k dobru a nebylo tomu jinak ani v Melbourne. Měli jsme tu nejlepší strategii a to si chceme udržet po zbytek sezony.“

Martin Štefanko popřel, že by se tým svou rychlostí v tréninku snažil zmást soupeře. „My jsme rychlost úplně neskrývali. Snažíme se trénovat hlavně na závod, zkoušet různé strategie s pneumatikami a palivem. Věděli jsme, že budeme v závodě silnější, než v kvalifikaci, a to, že jsme získali pole position, i když jsme s prázdnou nádrží vůbec nejezdili, nám dalo vědět, že patříme k nejrychlejším a to se také ukázalo v závodě. Upřímně jsem ale neočekával, že bychom byli ve vedení hned ze začátku, protože spousta týmů vypadala velmi silně.“

Ani přesto však nebylo možné přesně stanovit ztrátu mezi Štefankem a Smetanou. V závodě tak mohli být někteří prakticky chybějícím rozdílem překvapeni, jako například samotný Jakub. „Abych řekl pravdu, takovou vyrovnanost jsem opravdu nečekal. Nastavení vozu mi v závodě neskutečně sedělo, cítil jsem se skvěle. Snad se nám takhle bude dařit i v dalších závodech.“ Druhá strana garáže nástup „třiačtyřicítky“ očekávala. „Já překvapený nejsem, protože jsem věděl, že bude Jakub v závodě velmi silný, ukázalo se to už v Abu Dhabi, kdy měl k dispozici stejné nastavení, jako my. Na druhou stranu, jel s nižšími chladiči než já, což mu trochu pomohlo. To ale nic nemění na tom, že jsme na tom rychlostně stejně. Od Kuby očekávám podobnou rychlost po celou sezonu. Určitě by mohl být mým hlavním soupeřem, ale je ještě příliš brzo na to, abychom hodnotili, kdo je náš soupeř a kdo ne.“

duoF

Na řadu v tomto rozhovoru přišly i výkony Renaultu v tréninku. Slovo si vzal Martin Štefanko. „Renault se zdá být velmi rychlý, ale závody nerozhoduje rychlost. Ve Formuli 1 potřebujete nejen rychlost, ale i konzistenci, psychickou vyrovnanost a jízdu bez chyb a to my naštěstí máme. Jestli jsou na tom podobně, to uvidíme až po pár závodech. V prvním závodě to tak nevypadalo.“ K hodnocení soupeřů se dostal i Jakub Smetana. „McLaren měl výborné tempo, hodně mě překvapil, protože od nich jsem to nečekal. U Force Indie jsem čekal, že budou hodně silní. Složení Red Bullu se mi také zdá nebezpečně rychlé. Co se týče Renaultu, tak pokud vyladí konzistenci, tak by se k nám mohl připojit.“

Po úspěchu v loňské sezoně a včerejším dlouhotrvající jízdě v závěsu za Štefankem favorizuje Smetanu do boje o celkový titul, i když Velkou cenu Austrálie nakonec nedokončil. Nový pilot Ferrari odstoupil ve 44. kole pro Connection lost. „Loňský rok byl pro mě hodně úspěšný, dokonce jsem dvakrát vyhrál a to jsem nečekal. Letos se budu snažit zajíždět co nejlepší výsledky, tak uvidíme jak to vlastně dopadne.“ Do Bahrajnu se už Jakub těší. „Určitě se budu snažit zopakovat tento výkon z Melbourne. Snad mě v Bahrajnu nezradí opět technika. Máme celé dva týdny na přípravu, což je dostatek času. Osobně mám Bahrajn velmi rád, okruh mi sedí.“

Jak už bylo řečeno, Velká cena Bahrajnu vypukne za 2 týdny, konkrétně v neděli 10. dubna. Ferrari zatím vede Pohár konstruktérů s náskokem 3 bodů před Force Indií.


Casino Bet 365 is best casino in the world.

Free Templates - bigtheme.net
Popular Art Betting make bookies articles.