Czech Croatian English French German Hungarian Italian Latvian Polish Portuguese Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Ukrainian
  • 15. Marina Bay
  • 02. Laguna Seca
  • 17. Hockenheimring
  • Jules Bianchi
Подробнее на сайте: http://sdelaisebe.ru http://samodelnii.ruhttp://grand-construction.ruhttp://build-dwelling.ruhttp://samodelkinov.ru http://hold-house.ruhttp://mending-house.ruhttp://grand-builder.ruGo to top of pagehttp://stroi-rukami.ruhttp://lavandamd.ruhttp://pro-nedvijimosti.ru http://investment-money.ruhttp://poleznii.ruhttp://samodelnaya.ruhttp://samodelkami.ru
Vytisknout

Force India v Austrálii patřila k nejrychlejším

Napsal Marek Petráš.

FIaus

Držitelé 4 titulů v Poháru konstruktérů a 3 jezdeckých titulů z Force Indie upadli ve druhé polovině loňské sezony do nevýrazné šedi. Chvílemi dokonce museli hájit alespoň 2. příčku. Letošní Velká cena Austrálie tak mohla v tomto nevýrazném období týmu zafungovat jako zlom. A také se to podařilo, byť jen z části.

Martin Koštialik zpočátku závodu velmi tvrdě bojoval s oběma jezdci Ferrari o první 3 příčky. Přišla však chyba a propad do druhé jedenáctky celkového pořadí. „V závode by som si určite veril na TOP 3, možno aj na víťazstvo. Bolo by to ale veľmi ťažké, nakoľko som síce s Ferrari bojoval len pár kôl, no aj tak sme si nedarovali ani milimetre miesta. Rozhodli by zrejme až plánované stratégie a zastávky v boxoch.“

Nesmíme vynechat vysvětlení Koštialikova kontaktu se zdí v 9. kole. „Pri súbojoch s Ferrari som na chvíľu stratil prehľad o trati, kôli čomu som netrafil brzdný bod a tak som vyletel mimo trať. Pri snahe dostať sa naspäť na trať som mierne zablokoval cestu Matějovi. Pri snahe čo najrýchlejšie sa mu uhnúť som mierne spanikáril a plynový pedál som stlačil o niečo viac, ako bolo treba, pretočili sa kolesá a nasledoval náraz do bariéry.“

To Petru Kuželovi rychlost na souboje s nejlepšími chyběla, což přiznal už před závodem. „Ano je pravdou, že se nám nepodařilo monopost připravit na úroveň soupeřů. Musím ale podotknout, že má rychlost nebyla vůbec špatná. Nebýt jedné chyby na začátku, možná by to dopadlo trošku jinak. Největší slabina byla ve strategii, jelikož jsem neměl moc čas testovat uplně všechno, nevěděl jsem, jak se chovají pneumatiky. Riskl jsem strategii Soft a SuperSoft. Gumy to sice vydržely, ale ztráty gripu byly dosti vysoké na to, aby se vyrovnaly strategii 2 zastávek.“

I přes negativní průběh závodu byla Force India nejlepším týmem z těch, které dokázaly dostat na body oba své jezdce. Čtvrté a páté místo dává týmu 22 bodů a průběžné 2. místo, a to už něco znamená. „Výchozí pozice je to určitě pěkná, ale přesto v týmu zatím vládnou smíšené pocity. Na 2 monoposty v cíli je 22 bodů méně, než bychom očekávali. Na druhou stranu letošní sezona bude napínavá a každý bodík je určitým přínosem,“ zhodnotil aktuální pozici týmu šampion z roku 2014 Petr Kužela.

kostaus

Force India se v předsezonních testech v Istanbulu pohybovala na špici. V Melbourne už to ale bylo něco jiného. Nemohli jsme se Martina nezeptat, zda skrýval skutečnou výkonnost. „Áno skrýval. Čo ma ale skutočne prekvapilo, že to robila väčšina štartového poľa s výnimkou Renaultu, ktorý jazdil hot lap za hot lapom. Nikto nevedel určiť, v akých podmienkach zajazdili jednotlivý jazdci svoje časy, takže pred štartom bolo veľmi ťažké predpokladať, ako sú na tom jednotlivé tímy a čo od nich môžme očakávať.“

S Petrem přišla řeč i na dvojdílnou kvalifikaci. Podle odpovědi by jej zaujaly více spíš dvojdílné plavky. „Pro rychlejší jezdce je to určitě výhodou o tom není pochyb. Pro jezdce v druhé polovině pole je to další výzva proč se zlepšovat. Hodnotím to však zatím neutrálně, máme za sebou teprve jednu kvalifikaci. Uvidíme jak to bude v půlce sezony.“

Šampionát míří do bahrajnské pouště, kde se ani Martinovi ani Petrovi nikdy nepodařilo zvítězit. „Na Sakhiru som si nikdy neveril. Je to trať, ktorá mi jazdecky vôbec nesedí a vždy som na nej mal problém jazdiť. Napriek tomu som v posledných 3 rokoch na tejto trati neskončil horšie, ako na pódiu, čo ma celkom prekvapuje. Oproti minulým rokom sa v oblasti stratégií otvorili nové možnosti ako 3. zmes pneumatik a boosty, ktoré ovplyvňujú rýchlosť a aj spotrebu, čo môže výrazne ovplyvniť výsledok závodu. Nádej na výhru v tomto závode by som videl asi iba v prípade, že by sme mali výraznejšie rýchlejšie auto oproti ostatným. V opačnom prípade tu nevidím veľkú šancu na úspech,“ odhaduje v loňské VC Bahrajnu druhý Koštialik. Jeho týmový kolega s týmovými předpoklady pro výhru také moc konkrétní nebyl. „Sakhir je tak trochu prokletá trať, nemám jí moc v lásce a podle dosavadních statistik ona mě taky ne. Tento rok však může být vše jinak. Uvidíme, jak se nám podaří připravit monopost a při troše štěstí zaútočíme na příčky nejvyšší. Bude to ovšem chtít spoustu testování, jelikož letos jsou týmy velice vyrovnané a na trati není nouze o kvalitní soupeře.“

Další počínání jezdců Force Indie v letošní sezoně uvidíme už příští týden, kdy se jede zmiňovaná Grand Prix Bahrajnu.


 

Casino Bet 365 is best casino in the world.

Free Templates - bigtheme.net
Popular Art Betting make bookies articles.