Czech Croatian English French German Hungarian Italian Latvian Polish Portuguese Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Ukrainian
  • 15. Marina Bay
  • 02. Laguna Seca
  • 17. Hockenheimring
  • Jules Bianchi
Vytisknout

SMC 2016: Matěja dominoval ve Vallelunze

Napsal Marek Petráš.

Report

Pátý podnik Abarth Cupu i SMC 2016 byl naplánován na 22. března a odjel se na italské Vallelunze.

Výsledky kvalifikace

05. Vallelunga - Q

První závod

Penalizace uspořádaly startovní rošt v jiném pořadí, než v jakém skončila kvalifikace. Uveďme si proto alespoň první desítku jezdců: 1. Ondřej Jarolímek, 2. Lukáš Matěja, 3. Tomáš Kuťka, 4. Jovan Perunović, 5. Michal Blažek, 6. Raša Djordjević, 7. Stefan Kandić, 8. Martin Prokeš, 9. Robin Lukáš, 10. Matyáš Lukovský. 

Ze startu a dlouhého úseku do první ostré zatáčky vytěžil nejvíce Robin Lukáš, který se usadil na 5. příčce. Jarolímek s Matějou si své pozice ponechali, Perunovic s Blažkem postoupili o 1 místo vpřed. Ztratil Tomáš Kuťka, který byl až šestý před Matyášem Lukovským. Martin Prokeš zůstal osmý, Stefan Kandić se propadl na 10. příčku. Do desítky proniknul Richard Dzurech.

V úvodu 3. sektoru 1. kola proběhlo na některých pozicích zemětřesení. Zatímco Jarolímek s Matějou už si budovali náskok, za nimi se bojovalo. Lukáš se nechal unést a vyvezl Blažka téměř mimo trať. Za třetího Perunoviće se tak dostal Lukovský následován Prokešem, kterého ale čekala penalizace.

Záznam přímého přenosu Martina prcento Štefanka a Andreje Chlebce.

Trest měl i Lukáš Matěja. V jeho vlastním zájmu tak bylo vybudovat si co největší možný náskok a na začátku druhého kola předjel Ondřeje Jarolímka. Za nimi se vytvořila dvojice Jovan Perunović – Matyáš Lukovský. Pátý byl po 2 kolech Michal Blažek před Federicem di Lenardem a Richardem Dzurechem.

Matěja při odpykávání penalizace spadl na 7. pozici. Vedení tak znovu převzal Jarolímek. To už byl Lukovský druhý s nepatrným náskokem na Perunoviće. Matěja se přimíchal do souboje Blažka, Dzurecha a di Lenarda a v první zatáčce 5. kola už měl všechny zmiňované za svými zády.

Vedoucí Jarolímek hendikepován 30 kilogramy váhy navíc začal v 6. kole pociťovat přítomnost Matyáše Lukovského. Jovan Perunović v úvodních kolech dost ztrácel, teď se ale znovu dotahoval na vedoucí dvojici. To samé měl v úmyslu také čtvrtý Matěja těsně následován Blažkem. Oba už ujeli svým pronásledovatelům. Jejich skupinka se roztříštila a zbyl z ní jen Federico di Lenardo na 6. pozici. Sedmé místo okupoval Marek Petráš s pohodlným náskokem na Richarda Dzurecha. Ke slovenskému jezdci se blížili Martin Němec a Robin Lukáš.

Osmé kolo pro diváky znamenalo regulérní souboj o vedení. Před Jarolímka se postupně dostali Lukovský i Perunović. Lukovský ale po chybě a kontaktem s Jarolímkem ztratil 2 místa a byl pátý jen těsně před di Lenardem. Na vedoucí dvojici se mezitím dotáhli Matěja s Blažkem a na konci 10. kola už bylo vše při starém. V pozici lídra byl Lukáš Matěja před Ondřejem Jarolímkem. Stále tu však byl Michal Blažek, který Jarolímka odsunul na 3. místo a troufal si i na Matěju. Vedoucí dvojice znovu začala ujíždět. Jarolímek se propadl i za Perunoviće, jehož dobrý výsledek ale zhatil přehřátý motor v předposledním kole závodu, kdy se Michal Blažek dostal do čela. Ne však na dlouho, protože v 1. zatáčce vylétl z trati a spadl na 4. místo. Druhý tedy byl Ondřej Jarolímek a třetí už Martin Němec. Blažka odsunul za sebe i Robin Lukáš.

Do výsledků znovu promluvily závěrečné penalizace. Na 9. vítězství Lukáše Matěji už to ale nic nezměnilo.

Oficiální výsledky prvního závodu

05. Vallelunga - Race 1

Průběžné pořadí po 9 závodech

Lukáše Matěju nemá v průběžném pořadí nikdo ohrozit. Zajímavá podívaná se ale připravuje okolo 2. místa. Druhou polovinu sezony odstartoval dobře Ondřej Jarolímek, který dotáhl druhého Vojtěcha Jelena. Dařilo se i Richardu Dzurechovi. Naopak ztratili Kašpárek a Procházka. 

05. Vallelunga - Race 1 - PP

Druhý závod

Start druhého závodu skvěle vyšel Robinu Lukášovi, který se po sérii prvních zatáček propracoval na 2. pozici. Souboje s Ondřejem Jarolímkem způsobily, že Lukáš Matěja si v úvodním kole připravil dvousekundový náskok. Jako čtvrtý figuroval v průběžném pořadí po 1. kole Michal Blažek. Na 5. místo klesl Martin Němec. Start byl doprovázen také 2 kolizemi jezdců K&V Motorsport. Tomáš Kuťka katapultoval Federica di Lenarda daleko mimo dráhu, Antonín Večerka pak podobným způsobem vystrčil mimo trať Tomáše Tesaře. Na první zmiňované kolizi velmi vydělal Marek Petráš a byl šestý. Matyáš Lukovský bojoval s Richardem Dzurechem o 7. pozici. Dlouhý vláček jejich pronásledovatelů vedl Tomáš Procházka. Poslední místo v první desítce patřilo Davidu Müllerovi před Alešem Kašpárkem.

Ve 2. kole Jarolímek ztratil další pozici. Tentokrát si jej vychutnal Blažek. To už Matěja zvedl náskok o další vteřinu. Na Vallelunze zatím nebyl příliš vidět druhý jezdec průběžného pořadí Vojtěch Jelen. Na začátku třetího kola mu patřila 10. pozice. Do problémů se dostal Marek Petráš a propadl se na 8. místo do společnosti Tomáše Procházky. Kontakt s Jelenem jej následně vyvezl z TOP 10, do které se posunul Kandić.

Lukáš Matěja pokračoval ve své sólojízdě. Po 5 kolech disponoval sedmivteřinovým náskokem na Lukáše s Blažkem. Nové tváře se v první desítce objevovaly jen zřídka. O to více se míchalo pořadí mezi stávajícími jezdci, což samozřejmě nahrávalo Matějovi. Diváci si však přišli na své. Jezdci od 2. do 12. místa jezdili těsně za sebou, takže nebyla nouze o předjetí nebo zajímavé situace. Považte sami, prvního a posledního jezdce této skupiny dělily 4 sekundy.

Jména v popředí zůstávala stejná. Když nebyl druhý Michal Blažek, zaskočil jej Robin Lukáš. Vše vždy sledoval ze 4. místa Ondřej Jarolímek. Stále vzhůru stoupal Tomáš Procházka. A dával o sobě vědět i Vojtěch Jelen. Naopak ztrácet začal Lukovský. Jarolímek spadl na 8. místo před Lukovského, který hrál v dalším průběhu závodu důležitou roli.

Tomáš Procházka v předposledním kole vystoupal až na 2. místo. Brzy jej o něj ale překvapil Martin Prokeš, který s blížícím se cílem zrychloval. Robin Lukáš se objevil až za Stefanem Kandićem na 6. místě, než jej Vojta Jelen za nemalého přispění Ondry Jarolímka vyhnal do štěrku. Napětí rostlo a jezdci začali chybovat. Kandić se vlastní chybou odrazil od Prokeše a způsobil si defekt levé přední pneumatiky. Matyáš Lukovský agresivně zaútočil na Jelena s Jarolímkem, což se mu vymstilo a po kontaktu téměř zastavil. Do jeho rozjíždějícího vozu pak narazil Petráš, kterého smetl Němec. Lukovský celý závod zazdil chybou v posledním sektoru. Potrhaná a o několik jezdců ochuzená skupinka mezitím zvládla dojet do cíle. Druhou pozici si udržel Martin Prokeš a potvrdil rostoucí formu. Na 3. příčku po penalizacích poskočil Michal Blažek. Čtvrtý byl Tomáš Procházka a pátý Vojtěch Jelen. Lukáš Matěja nikým a ničím neohrožování projel cílem s náskokem 17 vteřin na druhého v pořadí.

Oficiální výsledky druhého závodu

05. Vallelunga - Race 2

Průběžné pořadí po 10 závodech

Lukáš Matěja si znovu upevnil vedení. Vojtěch Jelen tentokrát lehce poodskočil Ondřeji Jarolímkovi. Slušně bodoval také Tomáš Procházka. V obou závodech ve Vallelunze ztratil Aleš Kašpárek, na kterého ztrácí jediný bod Richard Dzurech. Dobrou rychlost nabírá Martin Prokeš.

05. Vallelunga - Race 2 - PP

Váhové hendikepy pro kvalifikaci a 1. závod v Assenu:

Lukáš Matěja
Martin Prokeš
Michal Blažek
Tomáš Procházka
Vojtěch Jelen
Robin Lukáš
Ondřej Jarolímek
Martin Němec
Jiří Malý
Jovan Perunović

  +50 kg
+45 kg
+40 kg
+35 kg
+30 kg
+25 kg
+20 kg
+15 kg
+10 kg
+5 kg
Incidenty a protesty

Kontrola zahřívacích kol obou závodů: OK

Robin Lukáš x Michal Blažek – 1. závod, 4:20, I.99
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Robina Lukáše za způsobení kolize s M. Blažkem.

Jan Sýkora x Richard Ševeček – 1. závod, 4:35, I.100
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Jana Sýkoru za způsobení kolize s R. Ševečkem.

Richard Dzurech x Stefan Kandić – 1. závod, 4:39, I.101
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Richarda Dzurecha za vytláčení S. Kandiće z trati.

Martin Němec x Federico di Lenardo – 1. závod, 23:15, I.102
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Martina Němce za způsobení kolize s F. di Lenardem.

Robin Lukáš x Michal Blažek - 1. závod, 23:26, I.103
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Robina Lukáše za vytlačení soupeře z trati. 

Tomáš Kuťka x F. di Lenardo – 2. závod, 3:36, I.104
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Tomáše Kuťku za způsobení hromadné kolize.

Antonín Večerka x Tomáš Tesař – 2. závod, 3:39, I.105
Komise se po zhlédnutí komise rozhodla potrestat Antonína Večerku za způsobení kolize s T. Tesařem.

Aleš Kašpárek x Martin Prokeš – 2. závod, 4:12, I.106
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Aleše Kašpárka za způsobení hromadné kolize.

Jan Sýkora x Jovan Perunović – 2. závod, 4:14, I.107
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Jana Sýkoru za způsobení kolize s J. Perunovićem.

Martin Prokeš x Petr Šimůnek – 2. závod, 4:25, I.108
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Martina Prokeše za způsobení hromadné kolize.

David Müller x Aleš Kašpárek – 2. závod, 5:04, I.109
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Davida Müllera za způsobení kolize s A. Kašpárkem.

Michal Erbs, Jovan Perunović x Aleš Kašpárek – 2. závod, 5:04, I.110
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Michala Erbse a Jovana Perunoviće za způsobení kolize s A. Kašpárkem.

Vojtěch Jelen x Marek Petráš – 2. závod, 8:31, I.111
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Vojtěcha Jelena za způsobení kolize s M. Petrášem.

Robin Lukáš x Michal Blažek – 2. závod, 10:11, I.112
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla udělit nižší trest Robinu Lukášovi za změnu směru jízdy v brzdné stopě.

Jan Sýkora x Jovan Perunović – 2. závod, 10:54, I.113
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Jana Sýkoru za způsobení kolize s J. Perunovićem.

Tomáš Procházka x Stefan Kandić – 2. závod, 17:06, I.114
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Tomáše Procházku za způsobení kolize s S. Kandićem.

Vojtěch Jelen x Matyáš Lukovský – 2. závod, 17:08, I.115
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Vojtěcha Jelena za způsobení kolize s M. Lukovským.

Robin Lukáš x Tomáš Procházka – 2. závod, 19:51, I.116
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Robina Lukáše za způsobení kolize s T. Procházkou.

Ondřej Jarolímek x Vojtěch Jelen – 2. závod, 21:19, I.117
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Ondřeje Jarolímka za způsobení hromadné kolize s menšími následky.

Matyáš Lukovský x Marek Petráš – 2. závod, 22:00, I.118
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Matyáše Lukovského za blokování M. Petráše s následkem způsobení hromadné kolize.

Marek Petráš x David Müller – 2. závod, 22:06, I.119
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Marka Petráše za nebezpečný návrat na trať s následkem kolize.  

Dojezdové kolo 1. závodu nedokončil Jan Sýkora. Vzhledem k jeho prvnímu prohřešku tohoto typu mu byl trest odpuštěn (I.120).
Kontrola dojezdového kola 2. závodu: OK

Tresty

Stop&Go pro Jana Sýkoru za způsobení kolizí se soupeřem (I.100, I.107, I.113).
Stop&Go pro Tomáše Kuťku za způsobení hromadné kolize (I.104).
Stop&Go pro Aleše Kašpárka za způsobení hromadné kolize (I.106).
Stop&Go pro Martina Prokeše za způsobení hromadné kolize (I.108).
Stop&Go pro Matyáše Lukovského za blokování soupeře s následkem způsobení hromadné kolize (I.118).
Stop&Go pro Marka Petráše za nebezpečný návrat na trať s následkem kolize (I.119).
Drive through pro Robina Lukáše za způsobení kolizí se soupeřem (I.99, I.116) a za vytláčení soupeře z trati (I.103).
Drive through pro Martina Němce za způsobení kolize se soupeřem (I.102).
Drive through pro Antonína Večerku za způsobení kolize se soupeřem (I.105).
Drive through pro Michala Erbse za způsobení kolize se soupeřem (I.110).
Drive through pro Tomáše Procházku za způsobení kolize se soupeřem (I.114).
Drive through pro Vojtěcha Jelena za způsobení kolize se soupeřem (I.115).
Drive through pro Jovana Perunoviće za způsobení kolize se soupeřem (I.110).
Drive through pro Ondřeje Jarolímka za způsobení hromadné kolize s menšími následky (I.117).
Pokles 5 míst na startovním roštu pro Richarda Dzurecha za vytlačení soupeře z trati (I.101).
Pokles 5 míst na startovním roštu pro Davida Müllera za způsobení kolize se soupeřem (I.109).
Pokles 5 míst na startovním roštu pro Vojtěcha Jelena za způsobení kolize se soupeřem (I.111).
Napomenutí (1.) pro Robina Lukáše za změnu směru jízdy v brzdné stopě (I.112).

Kontrola dodržování limitů tratě v kvalifikaci:
Pokles 1 místa na startovním roštu pro Tomáše Kuťku.
Pokles 2 míst na startovním roštu pro Jovana Perunoviće.
Pokles 1 místa na startovním roštu pro Federica di Lenarda.
Pokles 2 míst na startovním roštu pro Rašu Djordjeviće.
Pokles 1 místa na startovním roštu pro Stefana Kandiće.

Vyjádření jezdců

Lukáš Matěja
Q: Neměl jsem moc vyšperkovanou poslední zatáčku s 50 kily, ale i tak to stačilo na první místo. Ovšem měl jsem posun 1 pozici.

R1: Naučil jsem se konečně starty a tak jsem se mohl zkusit hned dostat před Ondru Jarolímka. To se mi nepovedlo, ale v následujícím kole už byl pokořen. Ve 3. kole jsem si musel jet odpykat trest průjezd boxy. Věděl jsem, že nebude nic lehkého na tom dostat se zpět dopředu, ale po výjezdu z boxu jsem byl na 7. pozici a první trojka byla na dohled. Pár kontaktů, pár zatáček a rázem jsem byl 4. za vedoucí trojicí. Jeden z jezdců vyjel na trávu, takže posun a usnadnění boje. Postupně jsem se dostal na první příčku, ale zle na mě dotíral Blažek, který jel bez kil hodně dobře. Ovšem udělal ve druhé zatáčce chybu, probrzdil a já už měl volnou cestu k vítězství.

R2: Start se mi opět povedl a když se přede mě nikdo nedostal, věděl jsem, že si pojedu sám až do konce závodu. Tak se taky stalo a s nějakým 17 s náskokem jsem zvítězil. Oba závody byly dobré, druhý v tom, že jsem neudělal žádnou chybu a jen zvyšoval náskok. Prý má příště jet nějaký konkurent Šmídl, to jméno neznám. :D

Ondřej Jarolímek
Q: S kvalifikací spokojenost, rychleji jsem to zajet nemohl a nakonec jsem ani nepotřeboval a k mému překvapení jsem startoval z pole position po započtení trestů.

R1: Start byl celkem dobrý a dokonce jsem si vybudoval i drobný náskok, jak Lukáš zajel do boxů. Ale potom se začala projevovat váhová penalizace a za pár kol jsem měl ostatní v patách, trochu jsem se propadl a kombinace různých faktorů mě vrátila na 2. místo, ale na Lukášovo tempo jsem neměl žádnou odpověd. Trochu jsem ke konci bojoval s pneumatikama, kdy levá přední už byla hodně opotřebovaná a měl jsem co dělat si to 2. místo udržet.

R2: Druhý závod byl daleko dramatičtější a jel jsem ve skupince jezdců, kde si mnozí nebrali servítky, tak jsem musel taky vystrčit lokty, abych se nepropadl ještě víc. Nejsem úplně spokojený, když musím takhle agresivně jezdit, možná z toho bude i nějaká penalizace, ale to se trochu předbíhám. Jsem velmi rád, že z té strkanice jsem vypadnul na 5. místě, mohlo to dopadnout daleko hůř.

Martin Prokeš
Q: Z mé strany se celkem kvalifikace podařila, celkově 11. pozice se zatěží 10 kg a na zavod posun vpřed na osmé. Byly nějake posuny takže spokojenost.

R1: Start se mi podařil a na konci prvního kola jsem byl 5. a to je tak asi vše, jelikož mně čekalo STOP&GO z minulého závodu. Okamžity propad na poslední místo se ztratou nějakých 7 sekund, takže začala stíhací jízda. Nakonec v cíli 14. místo takže vcelku spokojenost.

R2: Nastartovaný z prvního zavodu ze 14. pozice a bez kil navíc jsem doufal v dobrý výsledek, jenže místo, abych si polepšil, tak jsem byl na konci 1. kola osmnáctý. Tak takhle ne a začal jsem dojíždět a předjíždět jedno auto za druhým a najednou jsem byl v TOP 5 a byla opět mela. Bylo hodně štěstí, kolize se mi vyhybaly a najednou bojuji s T. Prochazkou o 2. místo, které jsem udržel až do cíle. Je to moje druhá bedna na teto lize, takže velká spokojenost.

Martin Němec
Q: Bohužel jsem nejel, protože jsem si vybíral trest z předminulýho závodu, protože ten minulý závod jsem nemohl jet. Startoval jsem z 27. pozice a moje vyhlídky nevypadaly nějak dobře.

R1: Start byl parádní a první kolo bylo celkem akční, když jsem předjel snad 10 jezdců. Bez zátěže jsem byl rychlejší než ostatní a dokázal jsem předjíždět. Myslel jsem, že tempo 1:25.6 nebude stačit a ono to celkem šlo. Probojoval jsem se ke skupince, kde jel M.Petráš a v souboji jsem neodhadl opotřebení pneu a zabrzdil jsem později než jsem měl, tak jsem se ocitl na kraji trati a jel jsem po vnitřním obrubníku. Při závodě mi to přišlo jako, že jsem jel po dráze, ale nejspíš to bylo zkrácení při předjetí. Nedošlo při tom k žádnému kontaktu, který by vedl k nehodě nebo omezení jezdce. Po této minele jsem se dostal na F. di Lenarda a po pár vzájemných předjetích jsme se dostali do nejpomalejší zatáčky na trati. F. di Lenardo jel předemnou a bránil si svou pozici. Jel jsem těsně za ním a neodhadl správně brzdný bod, opotřebení pneu a bohužel jsem začal brzdit o chvilku později než F. di Lenardo a vytlačil jsem ho z trati, tímto bych se mu chtěl omluvit a trest za vytlačení přijímám. Jinak si nejsem vědom nějaký nebezpečný nebo hraniční jízdy, po který bych si měl rozmýšlet další působení.

R2: Start se zátěží byl pro mě obtížný, protože jsem nezkoušel jezdit s váhou navíc. Nepočítal jsem, že z poslední pozice se dostanu nějak vysoko. Moje tempo nebylo nějak rychlé a pomalu jsem se propadal pořadím. Po prvním závodě jsem si dával pozor na nějaký hraniční předjetí nebo omezení. Nikdo mě nějak neomezoval, protože jsem byl pomalejší než ostatní a nedokázal jsem jet jako v prvním závodě. Dokonce mi daleko rychleji odcházely pneumatiky, s čím jsem nepočítal, že to bude takové. Při kroužení mě předjel M. Petráš a nechtěl jsem riskovat a držel jsem se u něho a ani jsem neztrácel nějak moc. Bohužel se před nás dostal závodník po kolizi nebo pomalejší závodník a M. Petráš ho trefil, při tom dostal smyk a při tom jsme měli malej kontakt, to už jel proti boxové zdi. Žádnou ujmu mi nezpůsobil, jen malá časová ztráta, která se stejnak prohlubovala na prvního. Dojel jsem na 8. místě. S umístěním jsem spokojenej.

Tomáš Procházka
Kvalda se docela dala a start z 15. místa nebylo to nejhorší

Race 1: Start nebyl tak špatnej, dostával jsem se dopředu, až jsem si jel odpykat trest. Do pitu jsem vjel moc brzy, a do boxu jsem musel ještě jednou. Vynořil jsem se na 20. místě a vytáhl to max už jen na 15. místo.

Race 2: Start byl opět dobrý, dostával jsem se dopřed, než jsem potkal takový jezdce, kteří čistě očividně nechtěli jet a jen do nás bouchali... Naštěstí jsem se udržel na 3. místě... Takže jsem nějaké body z 1. závodu získal zpět. :-)

Naviděnou v příštím závodě ;-)


Casino Bet 365 is best casino in the world.

Free Templates - bigtheme.net
Popular Art Betting make bookies articles.