Czech Croatian English French German Hungarian Italian Latvian Polish Portuguese Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Ukrainian
  • 15. Marina Bay
  • 02. Laguna Seca
  • 17. Hockenheimring
  • Jules Bianchi
Vytisknout

Martin Štefanko zvítězil ve Velké ceně Bahrajnu

Napsal Marek Petráš.

Подробнее на сайте: https://caremedicine.ru https://boomhealth.ru
https://luckmedicine.ruhttps://qualitymedicine.ruhttps://italianmedicine.ruhttps://plusmedicine.ruhttps://fullmedicine.ruhttps://youmedicine.ruhttps://firehealth.ruhttps://elmedicino.ru
https://forcehealth.ru https://primemedicine.ruhttps://honeymedicine.ru https://medicinearea.ru https://enjoyhealth.ru

Report

Druhý závod letošní sezony Formule 1 se v první polovině dubna odjel bahrajnské poušti na okruhu Sakhir.

Potřetí v řadě, pokud počítáme i loňskou sezonu, se na pole position kvalifikoval Martin Štefanko. Druhým místem v kvalifikaci mírně překvapil Lukáš Matěja, který se vklínil mezi obě Ferrari. Jakub Smetana tedy startoval z 3. pozice. Adam Kapitančík se po povedené kvalifikaci v Austrálii musel smířit se 4. příčkou. První pětku na startu uzavřel Marek Prokeš

Výsledky 1. části kvalifikace

02. Bahrain - Q1

Výsledky 2. části kvalifikace

02. Bahrain - Q2

Závod

Raketový start do závodu měl Marek Prokeš. Z 5. pozice se dokázal dostat až na první, a to už v místech, kde začíná výjezd z boxové uličky. Štefanko zůstal alespoň druhý, i když jej vážně ohrožoval týmový kolega Smetana. Obě Ferrari se do 2. zatáčky nevešla a Smetana byl nucen vyjet na výjezd až na obrubník, což jej samozřejmě zpomalilo. Toho na následující rovince využil Miroslav Houšť, jenž na startu překonal Kapitančíka a v první zatáčce Matěju. Houšť využil lepšího výjezdu z 2. zatáčky a Smetanu odsunul za sebe. Neodhadl však brzdný bod a ve 4. zatáčce téměř sestřelil Martina Štefanka, který musel uhýbat, čímž ztratil další místa a byl až pátý. Jakub Smetana druhé místo přece jen získal, když využil širokého průjezdu zatáčkou právě od Houště. Před Štefanka se dostal i Lukáš Matěja, vydržel před ním ale jen do poslední zatáčky, ve které chyboval. 
Nepovedenou kvalifikaci museli napravovat jezdci Force Indie. Petr Kužela se v prvních metrech probil na 6. pozici, před nepříliš dobře startujícího Adama Kapitančíka. Martin Koštialik si nijak nepolepšil a zůstal osmý. Na 9. pozici po startu vyskočil Tomáš Kuťka a desátou držel Ondřej Jarolímek. Tomáš Procházka po vytlačení Kapitančíkem na výjezdu z 3. zatáčky spadl na 11. příčku před Matyáše Lukovského.

Prokeš skvěle využíval soubojů za sebou a v 1. kole odskočil ostatním o necelé 2 sekundy. Po prvním kole se ustálilo toto pořadí: 1. Marek Prokeš (+4), 2. Jakub Smetana (+1), 3. Miroslav Houšť (+3), 4. Martin Štefanko (-3), 5. Lukáš Matěja  (-3), 6. Petr Kužela (+1), 7. Adam Kapitančík (-3), 8. Martin Koštialik (0), 9. Tomáš Kuťka (+5), 10. Ondřej Jarolímek (0), 11. Tomáš Procházka (-2), 12. Matyáš Lukovský (0), 13. Jakub Valášek (+7), 14. Miloš Tutko (-3), 15. Jaroslav Procházka (-2), 16. Martin Bruňanský (-1), 17. Lukáš Chocholouš (-1), 18. Richard Ševeček (+1), 19. Marek Petráš (-1), 20. Pavel Králíček (+1), 21. Tomáš Tesař (0), 22. Petr Řehák (-5).

Hned v úvodu 2. kola se Tomáš Kuťka předjížděcím manévrem probojoval před Martina Koštialika, aby jej v důsledku vlastní chyby o několik vteřin později zase pustil před sebe. Kontaktu se nevyhnula dvojice před nimi. Kapitančík na poslední chvíli zaútočil ve 4. zatáčce na Kuželu, který už ale zavíral zatáčku. Jejich drobná kolize se odešla bez ztráty pozicí.
Kupředu se sunul Martin Štefanko. Vyvinutý tlak nevydržel Miroslav Houšť a 6. zatáčku projel rovně, což jej stálo pozici i ve prospěch Lukáše Matěji. Odhodlaný Matěja následně zaútočil i na Štefanka, který mu jeho předjetí ale ihned vrátil.
Drama se odehrávalo i na opačné straně pole. Marek Petráš v předposlední zatáčce 2. kola najel na Manor Richarda Ševečka, čímž si poškodil přední křídlo a musel k mechanikům. Petr Řehák si už v 1. kole odpykával trest průjezdu boxovou uličkou, přičemž překročil maximální povolenou rychlost a v dalším kole si odpykal i penalizaci Stop/Go. To samé, jen v opačném pořadí následně potkalo i Miroslava Houště. #DoubleMaldonado

Výměnu předního křídla absolvoval také Valášek, který spadl na poslední pozici. Před sebou měl Řeháka, Petráše a Houště. Poslední jmenovaný už v 6. kole dojížděl Tomáše Tesaře.
Stále vedl Prokeš, ne už ale s tak velkým náskokem.  Kapitančíkovi se po několika kolech konečně podařilo překonat Kuželu a zmocnil se 5. pozice. Koštialik ujel Kuťkovi. Do první desítky se vrátil Tomáš Procházka. Při té příležitosti s sebou vzal i bratra Jaroslava, kterého pronásledoval Ondra Jarolímek. Se sekundovým odstupem je stínovali Lukovský s Chocholoušem a Tutkem. Bruňanskému začátek závodu příliš nevycházel a po 7 kolech byl jen několik vteřin před šestnáctým Ševečkem.

Sestřih Velké ceny Bahrajnu 2016:

Čistý předjížděcí manévr v 1. zatáčce 8. kola předvedl na svém týmovém kolegovi Martin Štefanko. Ihned po té se vydal stíhat vedoucího Marka Prokeše. Na Smetanově Ferrari si o 2 zatáčky později smlsnul i Lukáš Matěja. Téměř souběžně s těmito momenty se na druhém konci okruhu rýsovala vážná kolize. Pavel Králíček na poslední chvíli změnil brzdnou stopu, na což už za ním jedoucí Miroslav Houšť nestihl reagovat. Výsledkem bylo Králíčkovo odstoupení ze závodu a Houšťova třetí návštěva boxové uličky.

Marek Prokeš postupně polevoval ze svého tempa. Rychleji než on dokázali jezdit Štefanko, Matěja i Smetana. Až v 8. kole si svou penalizaci Drive through odpykal Ondřej Jarolímek. V průběžném pořadí se propadl na 16. pozici před Tomáše Tesaře, za nímž stále figurovali Petráš, Řehák i Houšť. V té době, tedy v 9. kole už v závodě po havárii nepokračoval ani Jakub Valášek.

Až v 10. kole se Lukáši Chocholoušovi podařilo překonat Sauber Matyáše Lukovského. To už Martin Štefanko dojel Marka Prokeše, který se v úvodu 12. kola ani moc nebránil svému propadu na 2. pozici. Jakub Smetana napodobil svého kolegu a ve stejném místě o pár sekund předjel Matěju, aby získal 3. příčku. Netrvalo ale ani půl kola a Matěja byl znovu zpět před Smetanou. Oba si své pozice ještě několikrát vyměnili. Adam Kapitančík, Petr Kužela, Martin Koštialik, Tomáš Kuťka i Tomáš Procházka jezdili v poklidu sami s dostatečnými odstupy. Za desátým Jaroslavem Procházkou se ale prakticky okamžitě po předjetí Lukovského objevil Lukáš Chocholouš. Postup vpřed zaznamenal ve 12. kole Miloš Tutko, jenž využil chyby Matyáše Lukovského.

V 15. kole došlo k souboji dvou Tomášů. Procházka překonal Kuťku. Marek Prokeš postupně ztrácel kontakt s Martinem Štefankem. Stále si však udržoval odstup od jezdců za sebou.
Několik jezdců z konce pole se snažilo stahovat svou ztrátu. Miroslav Houšť se posunul na 17. pozici a stahoval další jezdce. Petru Řehákovi a Marku Petrášovi se podařilo odsunout Tomáše Tesaře na poslední příčku. Rovněž Ondřej Jarolímek překonal čtrnáctého Martina Bruňanského.

Velmi povedený start Marka Prokeše: 

S příchodem 20. kola jezdci na špici pořadí začali absolvovat své první zastávky v boxech. Prvním odvážlivcem byl Jakub Smetana. O kolo později jej napodobili Štefanko, Prokeš, Kužela a Kuťka. Vedení převzal Lukáš Matěja. Nutkání vyzkoušet čerstvé pneumatiky jej do boxů stáhlo o 2 kola později. Na trať se vrátil 2 vteřiny za Smetanou, kterému se tedy dřívější pitstop vyplatil.

Jezdci na nových pneumatikách měli oproti svým soupeřům na opotřebovaných pneumatikách jasnou výhodu a tak nedělal problém Štefankovi předjet vedoucího Kapitančíka a Smetanovi čtvrtého Koštialika. Pětadvacáté kolo znamenalo první výměnu pro Adam Kapitančíka. Na závodní dráhu vyjel daleko za Petrem Kuželou, kterého v prvním stintu tak pracně předjížděl.
Ačkoliv Matěja ztratil pozdější zastávkou, nedělalo mu problém Smetanu dojet a v 27. kole znovu předjet. Šampionovi SMC 2015 to však nebylo moc platné, když se hned v dalším kole svezl po obrubníku a ztratil zhruba 6 sekund. Propadl se těsně před Martina Koštialika, který stále zůstával na stejné sadě pneumatik. Práci Lukáši Matějovi ulehčil Smetana, který v 30. kole trefil Miloše Tutka a následně bezdůvodně odstavil vůz. Ferrari tak podruhé ze 2 závodů zůstal v poli jen Martin Štefanko. Jakub Smetana po závodě skončil v týmu i Formuli 1. Od Číny bude za červené startovat Tomáš Stryja.

Martin Štefanko měl po 31 kolech závodu k dispozici náskok 5 vteřin na Marka Prokeše a celkově 16 vteřin na Lukáše Matěju. Martin Koštialik pokračoval bez pitstopu s relativně dobrými časy na kolo na 4. pozici před svým kolegou Petrem Kuželou, k němuž se po desetinkách přibližoval Adam Kapitančík. Sedmý Tomáš Procházka uvolnil v 32. kole prostor Tomáši Kuťkovi, aby se po výměně pneumatik sám propadl na 9. místo za Lukáše Chocholouše. Poslední bod držel Jaroslav Procházka. Za hranicí bodované desítky působily oba vozy Toro Rosso v pořadí Miloš Tutko, Miroslav Houšť. Stále osamocen kroužil na 13. příčce Martin Bruňanský. Ondřej Jarolímek znovu ztratil a byl čtrnáctý, před Matyášem Lukovským, jenž absolvoval 1 pitstop navíc kvůli poškozenému přednímu křídlu. Lukovský byl 6 sekund před týmovým kolegou Markem Petrášem, za nímž se stejným odstupem bojovali Richard Ševeček a Petr Řehák. Devatenáctá pozice patřila Tomáši Tesařovi.

Tvrz Martina Koštialika padla v 37. kole. Nejprve jej překonal Petr Kužela a o několik sekund později i Adam Kapitančík. Kapitančík navíc překonal jedním šmahem i Kuželu.
V 39. kole se rozběhla druhá série pitstopů, do boxů zajel Štefanko i Prokeš. Vedení znovu převzal Lukáš Matěja, kontakt s pomalejším jezdcem jej ale odsunul za Štefanka. Matěja následně stejně jako Kapitančík a konečně také Koštialik vyměnili pneumatiky. Jen do 40. kola vydržel v závodě Petr Řehák. Za jeho druhým odstoupením v sezoně neslo zodpovědnost obávané Connection lost. Brzy po návratu z boxů se u Lukáše Matěji objevil problém s přehřívajícími se a opotřebovanými brzdami. Tyto potíže v dalším kole donutili Lukáše Matěju odstoupit ze skvělé 3. pozice. Nebyl však zdaleka jediným, koho v Bahrajnu zradily brzdy. Dalším na řadě byl Miloš Tutko, který odstoupil v 42. kole. Jen o 5 kol déle v závodě vydržel druhý jezdec Red Bullu Ondřej Jarolímek.

Kolize mezi Pavlem Králíčkem a Miroslavem Houštěm: 

Tři odstoupivší jezdci zamíchali pořadím. I nadále sice vedl Martin Štefanko s už více než dvacetivteřinovým náskokem na Marka Prokeše, na třetí pozici se ale posunul Adam Kapitančík. Jeho nejbližším soupeřem v danou chvíli, tedy 7 kol před cílem byl čtvrtý Petr Kužela s 5 vteřinami ztráty. Martin Koštialik s jednozastávkovou strategií nebyl o moc dál. Nebylo mu to ale nic platné, protože i jeho paradoxně zbrzdily nebrzdící brzdy. Ten samý problém potkal také Lukáše Chocholouše a Martina Bruňanského. První jmenovaný na rozdíl od svých slovenských protivníků cíl závodu nespatřil. U Chocholouše se potíže objevily v momentě, kdy kroužil na 8. pozici.

Pátou příčku Martina Koštialika mohl v závěru závodu získat Tomáš Procházka. Ztráta už ale byla příliš veliká, oba jezdci projeli cílem s odstupem 7 vteřin. Sedmou pozici a své první body v sezoně vybojoval po nevydařené VC Austrálie Tomáš Kuťka. Jaroslav Procházka vylepšil svůj výsledek z 1. závodu na 8. pozici. Miroslav Houšť po smolném začátku závodu dotáhl své snažení do konce na 9. příčce. Odstoupením Lukáše Chocholouše se na poslední bodovanou pozici posunul Martin Bruňanský. Jak jsme ale zmiňovali i jeho brzdy už toho měly dost a v posledním kole Bruňanského na cílové rovince předjel Matyáš Lukovský. Poslední bod z Bahrajnu tak připadl jezdci Sauberu. O držiteli 10. místa rozhodovalo 67 tisícin sekundy. Dvacet vteřin od bodovaných pozic dokončil VC Bahrajnu na 12. místě Marek Petráš. Tři kola ztráty na vítěze si pod šachovnicový prapor přivezl Richard Ševeček. Posledním klasifikovaným byl čtrnáctý Tomáš Tesař.
A první pětka? Ta se už nezměnila. Marek Prokeš stáhl náskok Martina Štefanka na 18 vteřin, tedy stejně jako v Austrálii. Všechno ale mohlo být jinak. Štefanko totiž v cíli hlásil poškozené brzdy. Adam Kapitančík vyhrál souboj s Petrem Kuželou, když mu dovolil stáhnout jen vteřinu. Zároveň pro Renault vybojoval první stupně vítězů po návratu do Formule 1. Naposledy byl třetí Peter Szabo při Velké ceně Kanady 2011. Jezdci Force Indie si oproti závodu v Austrálii prohodily své pozice. Petr Kužela byl čtvrtý, Martin Koštialik pátý. Slovenského jezdce přitom potrápily brzdy.

Oficiální výsledky závodu

02. Bahrain - Race

Průběžné pořadí jezdců

V průběžném bodování získal Martin Štefanko čtrnáctibodový náskok na Marka Prokeše. Na dělené 3. místo postoupili Martin Koštialik a Petr Kužela. S 1 bodem ztráty je pátý Adam Kapitančík. Na 6. pozici klesl Lukáš Matěja, který v Bahrajnu nebodoval. V Bahrajnu se nedařilo ani Miroslavu Houšťovi, který si pohoršil o 1 místo. Naopak pořadím postoupili vzhůru Tomášové Procházka a Kuťka. Jaroslav Procházka zůstal desátý. Své čtyřbodové konto v Bahrajnu nerozšířil Lukáš Chocholouš, jenž tak klesl na 11. místo. Dvanáctý je Matyáš Lukovský se svým prvním letošním bodem. Více jezdcům se zatím bodovat nepodařilo.

02. Bahrain - PP

Průběžné pořadí Poháru konstruktérů

V Poháru konstruktérů se toho od VC Austrálie moc nezměnilo. Pořadí prvních 3 je stále stejné, stejně jako bodové zisky každého týmu z obou doposud odjetých závodů. Průběžné vedení tedy patří Ferrari s 50 body. Force India číhá na 2. pozici s šestibodovou ztrátou a třetí McLarenu ztrácí dalších 8 bodů. Renault se jako 3. nejúspěšnější tým GP Bahrajnu posunul na 4. příčku. Red Bull kvůli chybějícím bodům ze Sakhiru klesl na 5. místo, o které se dělí s Mercedesem. Pět bodů za svým sesterským týmem zůstává Toro Rosso. Williams zůstává na 4 bodech, první body vybojoval Sauber. Na body stále čekají Manor a Haas.

02. Bahrain - PK

Třetím závodem letošního kalendáře Formule 1 je Velká cena Číny, jejíž datum konání bylo stanoveno na 24. dubna.

Incidenty

Jakub Valášek - předjíždění v zahřívacím kole, I.6
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Jakuba Valáška za předjíždění v zahřívacím kole.

Miloš Tutko x Jaroslav Procházka - I.7, 3:40, I.7
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Miloše Tutka za způsobení kolize s J. Procházkou na startovním roštu. 

Jakub Valášek x Pavel Králíčkek - 10:43, I.8
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Jakuba Valáška za způsobení kolize s P. Králíčkem. 

Pavel Králíček x Miroslav Houšť - 15:35, I.9
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Pavla Králíčka za způsobení kolize s M. Houštěm změnou směru jízdy v brzdné stopě. 

Protesty

Tomáš Procházka x Adam Kapitančík - 4:31, I.10
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Adama Kapitančíka za vytlačení soupeře z trati. 

Tresty

Drive through pro Jakuba Valáška za překročení výjezdové čáry z boxové uličky.
Drive through pro Miroslava Houště za překročení výjezdové čáry z boxové uličky.
Drive through pro Pavla Králíčka za způsobení kolize se soupeřem (I.9).
Pokles 10 míst na startovním roštu pro Jakuba Valáška za předjíždění v zahřívacím kole (I.6) a za způsobení kolize se soupeřem (I.8).
Pokles 10 míst na startovním roštu pro Miloše Tutka za způsobení kolize se soupeřem (I.7).
Pokles 5 míst na startovním roštu pro Adama Kapitančíka za vytlačení soupeře z trati (I.10).
Napomenutí (1.) pro Ondřeje Jarolímka za pozdní odpykání penalizace.
Napomenutí (1.) pro Adama Kapitančíka za nesprávné dodání vyjádření.  

Vyjádření jezdců

Martin Štefanko, Scuderia Ferrari
Kvalifikace: Kvalifikace pro mě dopadla skvěle, získal jsem druhou pole position v sezoně, i když to bylo s Lukášem Matějou hodně těsný.

Závod: Start se mi sice povedl, ale Prokeš vystřelil jako raketa, takže jsem se propadnul na 2. místo. Ve čtvrté zatáčce udělal Houšť obrovskej "divebomb" a musel jsem uhýbat, tudíž jsem rázem spadnul na 5. příčku. Během následujících 12 kol jsem se probojoval zpátky do vedení, které jsem držel až do konce závodu, i když mi tři kola před koncem odešla pravá přední brzda a v posledním kole i pravá zadní, takže jsem musel jet hodně opatrně, abych vůbec dojel do cíle. Ztratil jsem tím kolem 10 vteřin, ale i tak jsem vyhrál s luxusním náskokem, takže na mojí straně maximální spokojenost. Jenom mě mrzí, že se Kubovi opět nepodařilo dokončit. Dva závody, dvě pole position, dvě vítězství, dvě nejrychlejší kola závodu. Zatím všechno vychází na 100% a já se budu snažit jak jen to půjde, aby to takhle pokračovalo co nejdéle.

Marek Prokeš, McLaren
Q: Opět technické problémy s G.I.D. pluginem a ztráta potřebné koncentrace. Ale s 5. místem na roštu celkem spokojenost i když jsem svůj best lap nevyrovnal.

R: Start jsem trefil skoro dokonale a během pár desítek metrů jsem se dostal do vedení. Do 12. kola jsem jel první, než mě dojel Štefanko a ukázal, kdo je na hřišti pánem. Jezdil absolutně perfektní časy a pomalu se mi vzdaloval, proto jsem se začal soustředit na udržení druhé pozice před dvojicí Matěja, Smetana. Oba dva však postupně měli problémy a odstoupili, čímž mi usnadnili práci. Poslední třetinu závodu už to bylo jenom o tom neudělat chybu a dojet si do cíle pro další senzační umístění. Naviděnou v Šanghaji.

Adam Kapitančík, Renault Sport Formula 1 Team
Q: V kvalifikácii som čakal 2. miesto. Ale prekvapil ma Red Bull. Nakoniec to bolo 4. miesto.

R: Štart sa mi podaril lepšie ako v Melbourne, ale stratil som. Musel som sa predierať dopredu. Prakticky celý závod to bol suboj medzi mnou a Petrom Kuželom. Na prvom pitstope mu vyšiel undercut, tak som sa ocitol za ním, ale nakoniec sa mi ho podarilo zdolať. Hneď kolo po tom, čo šiel na druhú zastávku v boxoch, tak som ho nasledoval, pretože hrozilo, že v ciely skončím až za ním. Vďaka okamžitej zastávke za Kuželom sa mi podarilo výjsť pred ním, a tak som si držal odstup až do konca závodu. Medzitým vypadol Smetana a Mateja, ktorému odišli brzdy a ocitol som sa v ciely na 3. mieste. So svojím výkonom niesom celkom spokojný, ale výsledok bol dobrý. Bol to pekný závod.


Casino Bet 365 is best casino in the world.

Free Templates - bigtheme.net
Popular Art Betting make bookies articles.