Czech Croatian English French German Hungarian Italian Latvian Polish Portuguese Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Ukrainian
  • 15. Marina Bay
  • 02. Laguna Seca
  • 17. Hockenheimring
  • Jules Bianchi
Vytisknout

Lukáš Matěja obhájil titul šampiona Abarth Cupu

Napsal Marek Petráš.

Report

Předposlední podnik letošního Abarth Cupu byl naplánován na polovinu dubna do španělské Jaramy. Lukáš Matěja zde měl výbornou příležitost potvrdit zisk titulu.

Kvalifikace

07. Jarama - Q

První závod

Startovní pořadí se po kvalifikaci znovu promíchalo. Pole position Lukáše Matěji nicméně nebylo ohroženo. Skvěle se vedlo jezdcům týmu GasBitte Racing, kteří startovali hned za Matějou. Za sebou přitom měli Jovana Perunoviće. Ve špičce už známá jména Martina Prokeše a Ondřeje Jarolímka se kvalifikovala do 3. řady. Federico di Lenardo startoval jako sedmý před Markem Petrášem. První desítku na roštu pak uzavřeli Riccardo di Lenardo a Vojtěch Jelen.

Matěja si po solidním startu bez potíží udržel vedoucí postavení. Jirka Malý se ale propadl za Aleše Kašpárka i Jovana Perunoviće. Kašpárek s Perunovićem spolu ale následně kolidovali, takže Malý byl třetí. Kašpárek se následně propadl i za bratry di Lenardovy, kteří měli skvělý start i úvodní kolo.
Lukáš Matěja znovu těžil ze soubojů za sebou a během 2 kol si vytvořil dvousekundový náskok. Jovan Perunović v úvodu 3. kola zamířil do boxů, aby si zde odpykal svůj trest. Propadl se tím na začátek 2. desítky. Druhou pozici tedy převzal Malý před Federicem di Lenardem. Aleš Kašpárek působil na 4. příčce před Richardem Dzurechem. Společně odsunuli Riccarda di Lenarda na 6. místo. Ondřej Jarolímek držel 7. pozici před Pásztorem, Petrášem a Perunovićem. Z první desítky zmizel Stefan Kandić, který svým zběsilým podřazováním zničil motor svého Abarthu.

Záznam přímého přenosu Martina Štefanka:

O prvním místu se zdálo být rozhodnuto už v polovině závodu. Matěja neměl konkurenci. Dzurech s di Lenardem bojující o 3. příčku ale dokázali stahovat Jiřího Malého na 2. místě.
Jména v první desítce se neměnila, měnilo se ale jejich pořadí. Ondřej Jarolímek postoupil před Riccarda di Lenarda na 6. pozici. Na začátku 7. kola byl Jovan Perunović už sedmý. Di Lenardo postupně spadl až na 10. místo.

Richard Dzurech se 5 kol před cílem osamostatnil na 3. pozici. Matěja, Malý i Dzurech dosahovali podobných časů, takže nějaké výraznější změny se už neočekávaly. Federico di Lenardo klesl za Aleše Kašpárka na 5. příčku. Mílovými kroky se ke svému kolegovi přibližoval Ondřej Jarolímek. Kvarteto ve 2. polovině první desítky se rozdělilo na dvojice. Perunović bojoval s Petrášem a Pásztor s R. di Lenardem. Čtyři kola před cílem se k nim přilepil i Martin Prokeš. Martin Bruňanský s Davidem Vysloužilem už výrazně ztráceli. Medailový adept Tomáš Procházka byl nucen po penalizaci svádět souboj o 14. místo s Martinem Němcem.

V úvodu 11. kola došlo k prohození pozic mezi Ondřejem Jarolímkem a Federicem di Lenardem. Nedařilo se ani Riccardovi di Lenardovi. Ten byl dvě kola před cílem jedenáctý. Z TOP 10 jej vystrčil Martin Prokeš. Pořadí na prvních místech už se ale nijak neměnilo. Lukáš Matěja si s náskokem téměř 5 vteřin dojel pro 12. letošní vítězství a jistý titul v Abarth Cupu. V posledních 3 dvacetiminutovkách už mu jej nemůže nikdo sebrat. Pořadí se příliš neměnilo ani po penalizacích. Jiří Malý vybojoval skvělé 2. místo. Třetí příčku obsadil Richard Dzurech před Alešem Kašpárkem. První pětku uzavřel Ondřej Jarolímek.

Oficiální výsledky 1. závodu

07. Jarama - Race 1

Průběžné pořadí po 13 závodech

Lukáš Matěja tedy získal titul s luxusním náskokem. Druhou pozici si upevnil Ondřej Jarolímek. Richard Dzurech poskočil na 3. místo, které si vyměnil s Vojtou Jelenem.  

07. Jarama - Race 1 - PP

Druhý závod

Povedený výsledek z prvního závodu bylo vším, čeho Richard Dzurech v Jaramě dosáhl. Do druhého závodu jej nepustila technika.
Lukáši Matějovi se tentokrát start příliš nepovedl a přesprintovali jej Jiří Malý i Aleš Kašpárek. Malý však netrefil brzdný bod v 1. zatáčce a z vedení se poroučel až na konec druhé desítky. Vedení tedy převzal Kašpárek následován Matějou a F. di Lenardem. Už jistý šampion schytal ve 4. zatáčce několik ťukanců a propadl se i za R. di Lenarda a Perunoviće.
Ani Aleš Kašpárek na 1. pozici dlouho nezůstal. Ještě v úvodním kole jej vystřídal Federico di Lenardo. Jeho zde zase po kontaktu vystřídal Jovan Perunović, jenž záhy na to v předposlední zatáčce přehnal svou snahu a téměř vyletěl mimo trať. Lukáš Matěja tedy znovu proplul do čela. Ne však na dlouho. Ve 3. kole jej znovu předjel Perunović.

Pole se postupně více roztáhlo a pořadí začalo být přehlednější. V nájezdu do 4. kola jeli Matěja s Perunovićem bok po boku. V 1. zatáčce byl úspěšnější Matěja. Federico di Lenardo si hlídal 3. pozici před Tomášem Procházkou. Aleš Kašpárek se udržel alespoň pátý. S mírným odstupem pokračoval jako šestý Martin Prokeš bránící svou pozici před Riccardem di Lenardem. Ondřeji Jarolímkovi se nedařilo a propadl se na 8. pozici. Společnost mu dělal Daniel Pásztor. První desítku zavíral Raša Djordjdević.

Procházka dokázal ještě před vjezdem do 5. kola předjet F. di Lenarda, využít chyby Perunoviće a zaútočit na vedoucího Matěju, který si své vedení ale pohlídal. Federico di Lenardo klesl až za Prokeše na 6. místo.
Pokračujícího souboje Matěji s Procházkou se samozřejmě snažili využít jejich soupeři. Jedním z nich byl právě Martin Prokeš, který na konci 6. kola byl už těsně za nimi na 3. pozici. V momentě, kdy Tomáš Procházka získal pozici lídra, zaútočil Martin Prokeš úspěšně na Lukáše Matěju. V 8. kole se Matěja společně s Prokešem dostali zase před Procházku.

Martin Prokeš dokázal udržet vedení jen do 9. kola, kdy na něj v 1. zatáčce najednou zaútočili Matěja, Procházka i dotahující Perunović. Vítězem v tomto souboji se stal Lukáš Matěja, brzy jej znovu vystřídal Tomáš Procházka. Prokeš dokázal udržet aspoň 3. místo před Perunovićem. Do hry o stupně vítězů se vrátil Aleš Kašpárek. Na 6. pozici se v průběhu závodu prokousal Stefan Kandić následován Rašou Djordjevićem. Federico di Lenardo po slibném začátku figuroval až na 8. místě před Jarolímkem a Petrášem.

Vedoucí skupina se 2 kola před cílem rozdrobila. Matěja se zabýval Procházkou, Prokeš Perunovićem a Kašpárek ztratil krok. Těsný souboj zajišťovali divákům ještě Kandić s Djordjevićem a Jarolímek s Petrášem.
Až v předposlední zatáčce posledního kola dokázal Lukáš Matěja Tomáše Procházku předjet a získat na Jaramě svůj double. Jovan Perunoviće dokázal využít chyby Martina Prokeše a célem projel na 3. místem. Závěrečná kontrola ale oba jezdce prohodila. Raša Djordjeviéc se dokázal zbavit Stefana Kandiće a cílem projel půl desetiny za pátým Alešem Kašpárkem. Federico di Lenardo v závěru závodu udržel 8. místo před blížícími se Ondřejem Jarolímkem a Markem Petrášem, i když do hry vstoupily penalizace.

Oficiální výsledky 2. závodu

07. Jarama - Race 2 

Průběžné pořadí po 14 závodech

O titulu už je sice rozhodnuto, stále je ale o co hrát na dalších postech. Ani Ondřej Jarolímek nemá svůj post jistý, stát se může všechno. Tomáš Procházka se dostal na 3. příčku s 10 body náskoku na Aleše Kašpárka. Richard Dzurech ztratil nedokončeným 2. závodem. V Jaramě se nedařilo ani Vojtěchu Jelenovi, kterého bodově dorovnal Federico di Lenardo. Matematickou šanci na medailové umístění má ještě Martin Prokeš. K vidění bude i souboj 3 jezdců o poslední 2 umístění v TOP 10. Navrch má zatím Jiří Malý s jednobodovým náskokem na Marka Petráše. Jedenáctý Martin Němec je pozadu jen o dalších 5 bodů.

07. Jarama - Race 2 - PP

Váhové hendikepy pro kvalifikaci a 1. závod v Adrii:

Lukáš Matěja   +50 kg
Tomáš Procházka   +45 kg
Martin Prokeš   +40 kg
Jovan Perunović   +35 kg
Aleš Kašpárek   +30 kg
Raša Djordjević   +25 kg
Stefan Kandić   +20 kg
Ondřej Jarolímek   +15 kg
Federico di Lenardo   +10 kg
Marek Petráš   +5 kg
Incidenty

Tomáš Procházka x Daniel Pásztor – 1. závod, 4:15, I.167
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Tomáše Procházku za způsobení kolize s D. Pásztorem.

Raša Djordjević x Tomáš Procházka – 1. závod, 4:15, I.168
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Rašu Djordjeviće za způsobení kolize s T. Procházkou.

David Müller x Richard Ševeček – 1. závod, 4:15, I.169
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Davida Müllera za způsobení kolize s R. Ševečkem.

Jovan Perunović x Aleš Kašpárek – 1. závod, 4:30, I.170
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Jovana Perunoviće za způsobení kolize s A. Kašpárkem.

Pavel Králíček x Richard Ševeček – 1. závod, 9:44, I.171
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Pavla Králíčka za způsobení kolize s R. Ševečkem.

Tomáš Procházka x Martin Němec – 2. závod, 4:08, I.172
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Tomáše Procházku za způsobení kolize s M. Němcem.

David Müller x David Vysloužil – 2. závod, 4:24, I.173
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Davida Müllera za způsobení kolize s D. Vysloužilem.

David Müller - 2. závod, 4:25, I.174
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Davida Müllera za způsobení hromadné kolize.

Jovan Perunović x Federico di Lenardo – 2. závod, 6:59, I.175
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Jovana Perunoviće za způsobení kolize s F. di Lenardem.

Daniel Pásztor – 2. závod, 19:21, I.176
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Daniela Pásztora za úmyslné způsobení havárie bez kolize s ostatními vozy.

Antonín Večerka – 2. závod, 22:18, I.177
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Antonína Večerku za vícenásobnou změnu směru jízdy před soupeřem.

Robin Lukáš x Martin Němec – 2. závod, 22:18, I.178
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Robina Lukáše za způsobení kolize s M. Němcem v dojezdovém kole.

Kontrola zahřívacích, dojezdových kol a výjezdů z boxové uličky splněna.

Tresty

Zákaz startu v obou závodech v Adrii pro Davida Müllera za způsobení kolizí se soupeři (I.169, I.173) a za způsobení hromadné kolize (I.174).
Stop&Go pro Pavla Králíčka za způsobení kolize se soupeřem (I.171).
Stop&Go pro Jovana Perunoviće za nedodání vyjádření a způsobení kolizí se soupeři (I.170, I.175).
Drive through pro Tomáše Procházku za způsobení kolize se soupeřem (I.172).
Pokles 10 míst na startovním roštu pro Tomáše Procházku za způsobení kolize se soupeřem (I.167).
Pokles 10 míst na startovním roštu pro Rašu Djordjeviće za způsobení kolize se soupeřem (I.168).
Pokles 10 míst na startovním roštu pro Daniela Pásztora za úmyslné způsobení havárie bez kolize s ostatními vozy (I.176).
Pokles 5 míst na startovním roštu pro Antonína Večerku za vícenásobnou změnu směru jízdy před soupeřem (I.177).
Pokles 5 míst na startovním roštu pro Robina Lukáše za způsobení kolize se soupeřem v dojezdovém kole 2. závodu. (I.178).

Kontrola dodržování limitů trati v kvalifikaci:
Pokles 1 místa na startovním roštu pro Marka Petráše.

Vyjádření jezdců

Lukáš Matěja, RMR Energy Team
Q: V tréninku se mi dařilo zajíždět rychlá kola a to i po přidání 50 kil, takže jsem si hodně věřil. K pole position mi stačil pouze jeden výlet na trať a hned jsem zajel rychlý čas, který už jsem nemusel nijak vylepšovat, protože jsem měl pohodlný náskok.

R1: Start se mi vyvedl a už od prvních metrů jsem se snažil ucuknout zbytku. To se pomalu, ale jistě dařilo. Jediný, kdo se mě dokázal víceméně držet a zaútočit na mě byl Malý. Kolem 7. kola ale udělal chybu a to ho myslím stálo vítězství, protože pneu na konci rapidně odešly a mohl se na mě dotáhnout. Škoda, mohl to být pěkný souboj.

R2: Druhý závod jsem si chtěl užít a to tak, že pokud opět ujedu, tak si počkám a zazávodím si. To se stalo a celý závod jsem si po dlouhé době užil. Hodně pěkných soubojů a navíc férových, které trvaly až do poslední zatáčky s Procházkou. V posledním úseku byl předemnou, ale já se ho snažil nějak znervoznit, což se mi podařilo a dostal jsem se ve výjezdu na rovinku před něj. První místo jsem už nepustil a připsal si doufám další double sezony.

Jiří Malý, GasBitte Racing Team
Q: Umistil jsem se na druhem miste, což mě potěšilo  :)

R1: Tak jsem startoval ze druhého místa a bez kil. Start klasicky nic moc. Začali jsme se s Perunovičem přetahovat o druhé místo potom, co postřčil týmového kolegu a dostal se před něj. Nakonec jsem se, ale před Perunoviče dostal a držel si rozestup mezi mnou a Lukašem. Měli jsme mezi sebou kolem 2 s (i když nechapu jakto, když on měl kila a ja nebyl schopnej ho dojet... Jak to ten kluk děla??? :D :D :D ). Asi v půlce závodu mi na 2 s padl počítač do černé obrazovky a měl jsem štěstí, že jsem nenaboural a mohl pokračovat v závodě. Takže díky technické zavadě jsem ztratil sekundy na Lukaše a samozřejmě tuto ztrátu se mi nepodařilo dohnat. Takže druhé místo bylo pro mě nečekné. Budu to muset oslavit. :D

R2: Start ze druhého místa a s 45 kg se mi nad míru povedl. Byl jsem z takto povedeného startu tak překvapený, že jsem zapomněl zatočit :D a tím pro mě skončil boj o přední pozice. Ještě o zatáčku dál jsem se přimíchal do brutální kolize a jel jsem z posledního místa. Takže dojet na 15. místě s autem zatíženým téměř maximální vahou byl pro mě vlastně úspěch... :-)

Tak děkuji za závody a ahoj v dalším závodě.

Richard Dzurech, LPD Racing
Q: Po penalizacii 11. miesto.

R1: Start sa mi podaril, dostal som sa dopredu. Jazdci predo mnu mali tresty a zrazu som bol na 6. mieste. Potom som mal par subojov vypracoval som sa na 3. miesto, ktore som si do konca zavodu udrzal.

R2: To iste ako Monza, start z 3. miesta a ako zacalo odpocitavanie na start hra padla :( To asi nebude nahoda, aby dvakrat po sebe z 3. miesta na starte mi to padlo... A nikoho tu to netrapi, aby ma pockali... Takze o 2 tyzdne posledny zavod v tejto serii, ukoncujem to lebo nema to zmysel tu jazdit, ked tu niekto nevie byt trosku ludsky... Nebyt padov v pohode som mohol skoncit celkovo na 2. mieste... Ale to je jedno uz.

Tomáš Procházka, CZO Racing Team
Kvalifikace: Celkem ušla, start z 15. místa byl sice horší, ale měl jsem 40 kg.

Race 1: První závod jsem odstartoval celkem v klidu a ve 2. kole jel na Stop&Go. Propadl jsem se na 20. místo a vytáhl to max na patnácté, což byl celkem dobrý výkon.

Race 2: Po dobrým startu jsem během 3 kol stáhnul vedoucí skupinu a už ve 4.-5. kole jsem bojoval až do konce s Lukášem o 1. místo. S Lukášem byla celkem prdel, což jsem si užil. :D A takéto souboje o 1. místo by mohly být častěji. Nakonec jsem v předposlední zatáčce 1. místo ztratil v důsledku probrždění a v cíli jsem Lukymu nechal jen 0.088 s.

Víkend celkem vydařený, jsem v průběžném pořadí 3. a mám nějaký ten náskok. Doufám, že to dokážu udržet. naviděnou v posledním závodě! ;)


Casino Bet 365 is best casino in the world.

Free Templates - bigtheme.net
Popular Art Betting make bookies articles.