Czech Croatian English French German Hungarian Italian Latvian Polish Portuguese Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Ukrainian
  • 15. Marina Bay
  • 02. Laguna Seca
  • 17. Hockenheimring
  • Jules Bianchi
Vytisknout

Štefanko v Číně znovu porazil Prokeše a potřetí zvítězil

Napsal Marek Petráš.

Подробнее на сайте: https://queauto.ru https://comphitech.ruhttps://leostroi.ru https://computertip.ru
https://ducauto.ruhttps://elcomputer.ru http://miratalk.com/https://sedoauto.ruhttps://houserich.ru https://teocreditus.ru https://holdcomputer.ru https://qualcomp.ruGo to top of pagehttps://leorealty.ruGo to top of pagehttps://boldomstroi.ruhttps://houseleux.ru

Report

Okruh v Šanghaji hostil ve 2. polovině dubna třetí letošní závod seriálu Formule 1, Velkou cenu Číny. Na startu se opět sešlo 22 pilotů včetně 2 nováčků.

Posledním kvalifikačním pokusem si pole position zajistil Martin Štefanko, vítěz závodů v Austrálii i v Bahrajnu. Druhého času dosáhl Adam Kapitančík, který však byl penalizován poklesem 5 míst na startovním roštu. Startoval tedy jako sedmý. Tento trest katapultoval do první řady Miroslava Houště. Druhou startovní řadu obsadili Petr Kužela a Marek Prokeš. Za svými zády pak měli Martina Koštialika a Lukáše Matěju. Spolu se zmiňovaným Kapitančíkem startoval ze 4. řady Tomáš Procházka. Devátým místem v kvalifikaci se blýskl Jan Sýkora, debutující v barvách Williamsu. První desítku pak uzavřel Tomáš Kuťka. Účast ve 2. části kvalifikace jen těsně unikla Jaroslavu Procházkovi, který startoval jako jedenáctý. Matyáš Lukovský v kvalifikaci vybojoval 12. místo, Petr Řehák třinácté. Dařilo se i čtrnáctému Richardu Ševečkovi, když porazil Martina Bruňanského v druhém McLarenu. Ondřeji Jarolímkovi a Markovi Petrášovi kvalifikace naopak moc nesedla a tak startovali za oběma mladými puškami. Tomáš Tesař se zařadil do 18. startovního slotu před Lukáše Chocholouše. Debutanta Tomáše Stryju potkaly v kvalifikačních bojích technické potíže a do závodu vyrazil z předposlední 21. pozice. Po penalizaci startoval jako poslední Miloš Tutko, jenž v kvalifikaci dosáhl 14. příčky.

Výsledky první části kvalifikace

03. Shanghai - Q1

Výsledky druhé části kvalifikace

03. Shanghai - Q2

Závod

Start se nesl v duchu začátku VC Bahrajnu. Martin Štefanko neměl úplně ideální start, čehož mohli využít mnozí ostatní. Z pravé strany se kolem Ferrari protáhl Miroslav Houšť, vedle nějž to úspěšně zkusil ještě Petr Kužela. Vůbec nejlépe se ale s danou situací popasoval Marek Prokeš, který po vnější stopě předjel všechny 3 jezdce najednou a ujal se vedení. Štefanko se dále propadal. Po úvodní zatáčkovité sekci jej překonal i Martin Koštialik. Šestá pozice připadla Tomáši Procházkovi, který za sebou držel Adama Kapitančíka. Za Kapitančíkem a před Kuťkou byl osmý Lukáš Matěja. První desítku uzavíral Jan Sýkora.
Na začátku 2. sektoru se prohodili oba jezdci Force Indie. Martin Koštialik byl třetí, Petr Kužela čtvrtý.

To důležité se odehrávalo také ve 2. polovině startovního pole. Na výjezdu z 10. zatáčky vyjel Lukáš Chocholouš až příliš daleko za obrubník, což jej zpomalilo. Na jeho změnu rychlosti už nedokázal reagovat Martin Bruňanský a kolize s Chocholoušem zbrzdila i jeho. Hned na to přišla další a už poslední rána od Miloše Tutka. V polovině prvního kola tedy byl Bruňanského McLaren zničen a monoposty Tutka a Chocholouše výrazně poškozeny. Poškození se ve skrumáži prvního kola nevyhnul ani Tomáš Procházka, jenž kolidoval s Kuželou a následně vyvedl z míry, nebo spíše závodní stopy, i Kapitančíka. V boxech se po 1. kole objevili také Tomášové Stryja a Tesař.  
Vzniklého zmatku dokázal využít Lukáš Matěja a posunul se na 6. místo. Adam Kapitančík byl nucen překonávat svého týmového kolegu Tomáše Kuťku. Na 9. příčku se dostal Jaroslav Procházka a o 10. místo se přetahovali Jan Sýkora s Matyášem Lukovským za dozoru Ondřeje Jarolímka.

Marek Prokeš odváděl svou práci výborně. Využíval soubojů za sebou. Martin Koštialik se poměrně pracně dostával na 2. místo před Houště, Petr Kužela zase bránil dotírajícího Štefanka, na kterého si však v úvodu 3. kola vyšlápnul Lukáš Matěja.
Koštialik začal velmi rychle ujíždět své původní skupince. Na stahování Prokeše to ale nestačilo. Kilometrové rovinky ve 3. sektoru využili Petr Kužela a Lukáš Matěja k překonání Miroslava Houště, který se stejně rozhodl odpykat si svůj trest z předchozího závodu. Absolvováním Drive through klesl na 14. příčku nedaleko za dvojici Petráš – Řehák.
Marek Prokeš si s Martinem Koštialikem hlídali své vlastní tempo. Za třetím Petrem Kuželou se vytvořilo trio Matěja – Štefanko – Kapitančík. Sedmý Kuťka už výrazněji ztrácel, na druhou stranu měl bezpečný náskok na Jaroslava Procházku.

Race Highlights. :-)

Po 5 kolech se pořadí ustálilo do tohoto formátu (v závorce jsou uvedeny pozice, které daný jezdec získal/ztratil ve srovnání se startovní pozicí): 1. Marek Prokeš (+3), 2. Martin Koštialik (+3), 3. Lukáš Matěja (+3), 4. Petr Kužela (-1), 5. Martin Štefanko (-4), 6. Adam Kapitančík (+1), 7. Tomáš Kuťka (+3), 8. Jaroslav Procházka (+3), 9. Jan Sýkora (0), 10. Matyáš Lukovský (+2), 11. Ondřej Jarolímek (+5), 12. Miroslav Houšť (-10), 13. Marek Petráš (+4), 14. Richard Ševeček (0), 15. Petr Řehák (-2), 16. Tomáš Procházka (-8), 17. Tomáš Stryja (+4), 18. Tomáš Tesař (0), 19. Miloš Tutko (+3), 20. Lukáš Chocholouš (0), 21. Pavel Králíček (-2).

Lukáš Matěja se začal usazovat na 3. pozici. Stále ale odrážel útoky Petra Kužely, který v 7. kole podlehl tlaku Adama Kapitančíka. V ostrém souboji s Kapitančíkem o pár desítek sekund dříve klesl Martin Štefanko na 6. místo. Slovenský jezdec ve žlutých barvách Renaultu si v 7. kole vyšlápl i na Matěju, v 8. kole odrazil jeho útok a vydal se vstříc své vlastní šanci. Mezitím se Štefanko vrátil alespoň na 5. místo na úkor Kužely. Soubojů tohoto kvarteta využíval Tomáš Kuťka a postupně stahoval svou ztrátu.

Velká smůla potkala v závěru 9. kola Martina Koštialika. Lag Tomáše Stryji způsobil jejich kolizi a Koštialik musel neplánovaně do boxů, což jej samozřejmě stálo mnoho času a propad na 9. místo před Ondru Jarolímka, kterému se podařilo překonat Matyáše Lukovského.
Konec 10. kola přinesl trápení Adamu Kapitančíkovi, když na výjezdu z poslední zatáčky vyjel podlahou monopostu na obrubník a nedobrovolně se vzdal průběžné 2. pozice. Měl přitom velké štěstí, když jej jen těsně minul akcelerující Matěja, jehož nepatrná chyba v 1. zatáčce byla ihned potrestána Štefankem. Celá skupinka držela relativně pohromadě až do 13. kola, ve kterém Lukáš Matěja nezvládl výjezd z 9. zatáčky a driftující Red Bull zezadu trefil Petr Kužela. Oba jezdci museli zavítat ke svým mechanikům. Na 3. pozici se tedy posunul Adam Kapitančík, jeho týmový kolega Tomáš Kuťka mohl získat 4. pozici, ale rozhodl se pro pitstop. Čtvrtý byl tedy Jaroslav Procházka a pátý už Martin Koštialik. Před Kuťku se posunul i Jan Sýkora. Kužela se propadl na 8. místo před Ondřeje Jarolímka. Ztrátu z prvního kola postupně doháněl Tomáš Procházka a figuroval na 10. místě. Lukovský sváděl souboj s Ševečkem o 11. místo za současné asistence Petra Řeháka. Matěja byl až čtrnáctý před Houštěm. Zbylí jezdci jako Petráš, Tutko, Tesař, Chocholouš a Králíček jezdili na svých pozicích zcela osamoceně.

Marek Prokeš využívající služeb měkké žlutě označené sady pneumatik naplánoval svůj první pitstop na 15. kolo, stejně jako Adam Kapitančík. Vedení převzal Martin Štefanko jedoucí na střední sadě.  Kapitančíkova zastávka se protáhla a z boxů vyjel až za bojující dvojicí Jaroslav Procházka – Martin Koštialik, kteří si zrovna vyměňovali své pozice.
Těsně za body ztrácel svá místa Richard Ševeček. Svými chybami se nejprve propadl za Lukovského a Řeháka, aby následně prohrál souboje s Matějou i Houštěm. Skupina zmiňovaných jezdců brzy vytvořila vláček, který Lukáš Matěja s Miroslavem Houštěm postupovali vpřed.

Jaroslav Procházka brzy opustil i 4. místo, když se vydal do boxů pro novou pryž. V 17. kole jej napodobil i bratr Tomáš. Štefanko na opotřebovanější a pomalejší sadě ztrácel vůči Prokešovi, který měl nasazeny superměkké pneumatiky téměř 2 vteřiny na kolo. Rychlejší než pilot Ferrari byli i Koštialik, Kapitančík nebo Kužela. Poslední jmenovaný stahoval svou ztrátu. V 19. kole za sebe odsunul Tomáše Kuťku. Mezi sebou a kolegou Koštialikem tak měl mistr z roku 2014 pouze Adama Kapitančíka.

Ve 20. kole už byl Marek Prokeš těsně za Martinem Štefankem a v 8. zatáčce jej poměrně snadno předjel po vnější stopě. Štefanko hned také zamířil na výměnu pneumatik. Pro 2. stint si zvolil měkkou sadu. Zastávkou se propadl na 3. místo za Martina Koštialika, který mu ale záhy uvolnil cestu, když zmizel v boxové uličce. Štefanko byl druhý, Kapitančík třetí. Koštialik spadl za Kuželou s Kuťkou na 6. pozici. Jaroslavu Procházkovi se nedařilo jako v 1. stintu, ale držel 7. místo. Miroslav Houšť a Lukáš Matěja postupovali ruku v ruce a v 22. kole už byli před desátým Petrem Řehákem, jedoucím pro první body svého týmu. Sekundu za sebou ale měl Jana Sýkoru. Z pořadí okolo TOP 10 zase vypadl Tomáš Procházka. Hned po svém pitstopu kolidoval s Petrem Řehákem a do boxů musel znovu.

Na čerstvých pneumatikách byl nyní Martin Štefanko tím, kdo má výhodu a brzy začal stahovat Marka Prokeše tempem vteřinu za kolo. Kapitančík ztrácel další čtvrtminutu, Kužela dalších 6 sekund a Kuťka dalších 5. Tomáše Kuťku se pokoušel překonat Martin Koštialik. Ještě v průběhu předjížděcího manévru se ale dopustil chyby a připsal si 6 vteřin navíc.

Situace Marka Prokeše začala být brzy neúnosná a proto v 29. kole pilot McLarenu zamířil pro novou sadu superměkkých pneumatik. Vedení převzal Martin Štefanko se sedmivteřinovým náskokem. V krásné strategické přetahované měl díky novým pneumatikám nově navrch Marek Prokeš. V první pětce se mezitím zformovalo pořadí známé z Bahrajnu. Třetí pozice patřila Adamu Kapitančíkovi. Jako čtvrtý kroužil Petr Kužela a jako pátý Martin Koštialik. Následovali 6. Tomáš Kuťka, 7. Jaroslav Procházka, 8. Jan Sýkora, 9. Miroslav Houšť a 10. Matyáš Lukovský. V blízkosti jezdce Sauberu se stále drželi jeho soupeři ze stájí přímé konkurence Sauberu, tedy Petr Řehák z Haasu a Richard Ševeček z Manoru. Tomáš Procházka se snažil pokračovat na 13. místě před Ondřejem Jarolímkem. Kontakt s Janem Sýkorou stál důležité pozice Lukáše Matěju, proto byl pilot Red Bullu až patnáctý. V poslední části startovního pole Marek Petráš postupně vlastními chybami v boxech přicházel o 16. pozici, které se chopil Lukáš Chocholouš. Na svou šanci čekal také Miloš Tutko. Na poslední pozici se držel Tomáš Tesař. Po polovině závodu už nepokračovali ani nová posila Ferrari Tomáš Stryja ani Pavel Králíček.

Prokešova ztráta činila na konci 35. kola už jen 4 vteřiny. Kromě jeho taktického souboje se Štefankem bavil na chvostu bodované desítky diváky i Matyáš Lukovský, jenž se za sebou snažil udržet dotírajícího Petra Řeháka. K oběma se blížili rychlíci Tomáš Procházka a Lukáš Matěja.
V 38. kole už Martinu Štefankovi nezbývalo nic jiného než v 1. zatáčce podlehnout útoku Marka Prokeše. O kolo později si Štefanko odbyl svou druhou a zároveň poslední zastávku s výměnou pneumatik. Nasadil znovu softy. Jeho ztráta po pitstopu narostla na 21 sekund. V boxech se bez větších problémů vystřídali také oba jezdci Force Indie. Až po nich do pitlane přijel Adam Kapitančík, což se ukázalo být rozhodující v souboji o 3. místo. Kapitančík totiž pozdějším pitstopem ztratil na Petra Kuželu a propadl se na 4. místo.

Svou cestu k nové a už poslední sadě superměkkých pneumatik si Marek Prokeš našel ve 43. kole. Z boxů přitom vyjel jen kousek za Štefankem, který jel na o stupeň tvrdších pneumatikách. Po projetí cílem 44. kola svítil na časomíře mezi oběma borci dvouvteřinový odstup. V dalším kole Prokeš ukrojil 2 desetiny, v dalším zase 4. Když se ale dostal pod hodnotu času 1:35.0, odpověděl Štefanko stejným způsobem. Otěže postupně znovu přebíral Martin Štefanko. Nemohl si ale dovolit polevit. Jakákoliv chyba by byla 8 kol před cílem velmi draze zaplacena. V podobné situaci, možná ještě těsnější, jako výše zmínění byli i třetí Petr Kužela se čtvrtým Adamem Kapitančíkem.

Kolize mezi Lukášem Chocholoušem, Martinem Bruňanským a Milošem Tutkem v 1. kole. 

Nudný se zřejmě zdál být konec závodu pro Tomáše Kuťku. Slovenský jezdec se patrně z tohoto důvodu roztočil a klesl na 7. příčku za Jaroslava Procházku. Pět kol před cílem se tedy ještě schylovalo k soubojům na 3 frontách.
Ze všech nejdříve se odhodlal Adam Kapitančík. Jeho snaha ale skončila na zadním difuzoru Petra Kužely, o který zavadil nos Kapitančíkova Renaultu a vydal se do smyku, který pilot sice ukočíroval, ale za cenu 3 ztracených sekund. A i když Kapitančík v posledních kolech tlačil způsobem, kterým zajížděl podobné časy jako průběžní lídři, na Kuželu už se zpátky nedotáhl.
Zlepšit dosavadní umístění chtěl i druhý jezdec Renaultu. Tomáš Kuťka se v předposlední zatáčce předposledního kola vyslal pod Jaroslava Procházku a manévrem, který ukončil až v 1. zatáčce příštího kola, se probojoval zpět na 6. místo.

Přetahovaná o desetiny na prvních 2 pozicích nakonec skončila oslavným kličkováním Martina Štefanka na cílové rovince. Ve prospěch úřadujícího šampiona hovořily na cílové pásce 3 sekundy a 2 desetiny k tomu. O 4 desetiny menším rozdílem pak Petr Kužela porazil Adama Kapitančíka a přivezl Force Indii premiérové stupně této sezony. S 5. pozicí se nakonec musel spokojit Martin Koštialik. Dobrý výkon Renaultu podtrhl 6. místem v cíli Tomáš Kuťka. Jaroslav Procházka až do konce srdnatě bojoval, příliš mnoho plynu na výjezdu z předposlední zatáčky posledního kola ale způsobil možné ohrožení i 7. pozice. Na tu by se zcela jistě tlačil Miroslav Houšť, který však může po špatném začátku brát i 8. místo všemi deseti. Pro Haas skvělé 9. místo a 2 body v Číně vybojoval Petr Řehák. Lukáš Matěja si prošel vším možným a v cíli jej mohl utěšovat alespoň 1 bod za 10. pozici. Tomáš Procházka na tom byl dost podobně, jen byl bez bodu, neboť za 11. místo se už žádný neuděluje. Na 12. místo v Šanghaji dosáhl Matyáš Lukovský, o body jej připravily jeho vlastní chyby a kolize v závěru závodu. Na bodech dlouho působil Jan Sýkora. V závěrečné fázi Velké ceny se ale začal propadat, až skončil jako třináctý před svým týmovým kolegou Lukášem Chocholoušem, jenž byl nucen stahovat velkou ztrátu způsobenou nepříjemnou kolizí v 1. kole. Richard Ševeček se nakonec Lukovského neudržel a pod šachovnicovým praporem se objevil jako patnáctý. Na kolizi s Chocholoušem doplatil také Miloš Tutko, v cíli klasifikován na 16. příčce. Ondřej Jarolímek zažil skvělou první třetinu závodu, zbylá kola ale už z jeho strany nebyla tak dobrá a cílem projel na 17. místě. Ještě hůře na tom byl v závodě 2x penalizovaný Marek Petráš. Výsledkovou listinu uzavřel devatenáctý Tomáš Tesař.

Oficiální výsledky závodu

03. Shanghai - Race

Průběžné pořadí jezdců

Třetím vítězstvím sezony si Martin Štefanko upevnil své vedení v šampionátu. Stačí ale jediná chyba a jeho pozici může snadno ohrozit Marek Prokeš, jenž aktuálně ztrácí 21 bodů. Druhou neméně významnou skupinu jezdců, už ale s notnou ztrátou, vytváří Petr Kužela, Adam Kapitančík a Martin Koštialik. Možným pojítkem obou skupin by mohl být Lukáš Matěja, kterému však letos zatím není přáno a pohybuje se s 16. body na 6. místě. Na 14 bodech se zastavily bodové zisky Miroslava Houště a Tomáše Kuťky. Až za nimi najdeme oba jezdce Mercedesu. Lukáš Chocholouš od Austrálie své konto nerozšířil a zůstává na 4 bodech. Petr Řehák bodoval poprvé od VC Ruska 2015. Se zatím jediným bodem je na 13. místě Matyáš Lukovský. Zbytek jezdců na své body teprve čeká.

03 China - PP

Průběžné pořadí Poháru konstruktérů

I přes absencí bodů druhého jezdce Ferrari se tento tým stále dokáže držet na vedoucí pozici. Force India se ale v Číně jevila jako velmi silná a v Rusku bude mít velkou šanci smazat svou šestibodovou ztrátu. McLaren rovněž čeká na body i od svého 2. pilota. Všech 54 bodů se zatím podařilo získat Marku Prokešovi. Závodní forma Renaultu jde od Bahrajnu nahoru a drží se na dostřel třetímu McLarenu. Pátý Mercedes v Číně unikl Red Bullu, od nějž se ale čeká v průběhu sezony výrazný vzestup. Nyní je téměř vyrovnán s Toro Rosso. Za desetibodovou propastí lze najít zatím méně úspěšné týmy letošního roku. Williams, který od Austrálie nebodoval; Haas, který poprvé bodoval právě v Číně; Sauber, který také bodoval jen jednou, a to v Bahrajnu; a Manor, který si na své první letošní body bude muset počkat minimálně do Grand Prix Ruska.

03 China - PK

I když se dvojice Štefanko – Prokeš jeví poměrně dominantně, dostali jsme už v prvních 3 závodech sezony najevo, že to zas až tak lehké mít nebudou. Vše je zatím otevřené, do konce sezony chybí 18 závodů. Nezbývá než doufat, že budou minimálně stejně zajímavé, jako Velká cena Číny. Čtvrtý závod roku 2016, Grand Prix Ruska startuje v neděli 8. května/mája, a podle vzpomínek na její loňský ročník se máme opravdu na co těšit.   

Incidenty

Tomáš Stryja – předjíždění v zahřívacím kole, I.11
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Tomáše Stryju za předjíždění v zahřívacím kole.

Pavel Králíček x Miloš Tutko – 6:58, I.12
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Pavla Králíčka za způsobení kolize s M. Tutkem.

Petr Řehák x Miroslav Houšť – 10:22, I.13
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Petra Řeháka za vytláčení soupeře z tratě.

Tomáš Stryja – nebezpečný návrat na trať – 15:49, I.14
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Tomáše Stryju za nebezpečný návrat na trať bez následku kolize.

Miroslav Houšť x Ondřej Jarolímek – 17:45, I.15
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Miroslava Houště za způsobení kolize s O. Jarolímkem.

Tomáš Stryja x Ondřej Jarolímek – 29:59, I.16
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Tomáše Stryju za způsobení kolize s O. Jarolímkem.

Jan Sýkora x Matyáš Lukovský – 81:41, I.17
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Jana Sýkoru za způsobení kolize s M. Lukovským.

Protesty

Tomáš Tesař – protest sám na sebe – 5:35, I.18
Tomáš Tesař nebyl komisí shledán jako viník havárie Pavla Králíčka. Tomáš Tesař si držel vlastní stopu a v brzdné stopě neměnil směr jízdy. Pavel Králíček začal brzdit příliš pozdě.

Martin Štefanko x Adam Kapitančík – 12:33, I.19
Incident byl komisí posouzen jako závodní. Adam Kapitančík ponechal Martinu Štefankovi dostatek místa, Martin Štefanko nebyl nucen opustit trať.

Miroslav Houšť x Tomáš Stryja – 18:59, I.20
Incident byl komisí označen vzhledem k lagu Tomáše Stryji za závodní.

Tresty

Podmínečný BAN na 6 měsíců pro Miroslava Houště za pokus o podvod při obhajobě po VC Bahrajnu.
Stop&Go pro Tomáše Stryju za předjíždění v zahřívacím kole (I.11), nebezpečný návrat na trať bez následku kolize (I.14) a způsobení kolize se soupeřem (I.16).
Drive through pro Pavla Králíčka za způsobení kolize se soupeřem (I.12).
Pokles 5 míst na startovním roštu pro Petra Řeháka za vytláčení soupeře z trati (I.13).
Pokles 5 míst na startovním roštu pro Miroslava Houště za způsobení kolize se soupeřem (I.15).
Pokles 5 míst na startovním roštu pro Jana Sýkoru za způsobení kolize se soupeřem (I.17).

Vyjádření jezdců

Martin Štefanko, Scuderia Ferrari
Kvalifikace dopadla opět na jedničku, na poslední pokus se mně podařilo dostat na první místo a zajistil jsem si tak třetí pole position v sezoně.

Start se mi sice povedl, ale musel jsem nechat místo na vnitřku do první zatáčky, čehož využilo několik jezdců a propadl jsem se okolo 5. místa. Do půlky prvního stintu jsem byl zaseknutej za Kapitančíkem, Matějou a Kuželou než se dostali do problémů a já se mohl soustředit na Prokeše, který si již za tu dobu udělal víc jak čtvrtminutový náskok. Díky tomu, že jsem jel o zastávku míň jsem byl po jeho poslední zastávce před ním o cca 3-4 vteřiny a měl jsem co dělat, abych se udržel vepředu. Jel jsem totiž na softech a Marek na supersoftech. Tlačil jsem maximum z vozu po celou dobu a nakonec to vyšlo a dojel jsem si pro hattrick! Tohle byl jeden z nejtěžších závodů v životě a jsem moc šťastný, že to dopadlo jak to dopadlo. Můžu jenom doufat, že bude příští závod v Rusku o něco klidnější.

Marek Prokeš, McLaren
Q: Tentokrát se mi vyhnuly technické potíže, ale bylo z toho jen 5. místo takže můj standart. V kvalifikačním režimu je auto stále vůči konkurenci pomalé, musím na tom zapracovat.

R: Start jsem sice neměl tak dobrý jako posledně, ale i přesto jsem v T1 byl na prvním místě. Využíval jsem soubojů jezdců za mnou a pomalu navyšoval náskok. V průběhu závodu jsem zjistil, že M. Štefanko jede o jednu zastávku méně než já a začala nádherná strategická bitva. Věděl jsem, že na to musím tlačit po celou dobu, abych si najel náskok. Ale po mé poslední zastávce jsem vyjel asi 1,5 s za ním a jel maximum možného, Martin však jel perfektně bez chyb a nakonec zaslouženě vyhrál o 3 sekundy. Po třetí za sebou druhý v cíli, perfektní start do sezony, ale trošku mě mrzí, že to nebylo zlato, tak snad příště.

Petr Kužela, Sahara Force India Formula One Team
Kvalifikace: Docela se mi povedla, nemám si na co stěžovat, dokázal jsem zajet svůj osobák a nebylo již co zlepšovat.

Závod: Letos jsem poprvé startoval celkem na vysoké pozici a tou bylo 3. místo. Start nebyl špatný, ihned jsem se pustil do souboje a v T1 si nikdo nedaroval ani milimetr a byla to celkem mela. Po té co mě kolega předjel, měl jsem za sebou skupinku hladových dravců Štefanka, Kapitančíka a Matěju. Bylo to opravdu napínavé, v této skupince jsme jeli asi 10 kol a jezdilo se vážně na krev, ale přesto čistě.
Bohužel 14. kolo udělal Matěja chybku, dostal se do hodin a já absolutně nestihl zareagovat a došlo ke kolizi. Musel jsme do boxů pro přední křídlo a stálo mě to opravdu spoustu času. Přešel jsem na alternativní strategii, a zkoušel se co nejvíce dotáhnout na zbytek pole. Dotáhl jsem se až na 3. místo. Ke konci mě ještě atakoval Kapitančík, ale zkušenosti zde sehrály velkou roli a udělal chybu. Nakonec jsem proťal cíl na 3. příčce. Není to úplně ideální, ale začínám mít radost z auta a myslím, že již jsme konkurenceschopní, avšak máme ještě co dohánět na konkurenci. V Soči se uvidí, zda se dokážeme poprat s konkurencí.

Tomáš Tesař, Haas F1 Team
Kvalifikace - Cílem bylo dostat se před Manor, potažmo se prokousat lépe v konkurenčním boji o každou pozici, takže jsem na to šlapal, jak se dalo a nakonec díky některým co měli problémy s padáním, jsem neskončil předposlední nebo poslední.

Závod: Start je zatím mým největším nepřítelem. Startuji zatím opatrně, abych zbytečně neprotočil kola nebo nedostal smyk. Na zadních pozicích jsme sváděli souboje s nováčkem Tomášem Stryjou. V prvním kole na konci nejdelší rovinky přišla pro mě osudná chyba, kdy jsem se vyvezl za Tomášem Stryjou, měli jsme podobnou maximálku, jenže jsem se zalekl, že při předjíždění se tuknem, a trochu jsem tukl do brzd o něco dříve. Jenže jsem netušil, že se za mnou vyveze Pavel Králíček, který posléze, aby zabránil kolizi se mnou strhl řízení doleva a tím si poškodil vůz. Čekal jsem na něj, zda se rozjede a jel jsem s ním do boxů, abych věděl, zda mu to opraví, tak jsem si sám sobě dal DT a začal stíhat Tomáše Stryju. Toho se mi podařilo dojet. Na to, že je nováček, tak se mnou měl férové souboje kolo na kolo. Podařilo se mi ho zviklat až v sektoru č.2, kdy si sedl na rovince na obrubník a tím jsem se před něj dostal. V Číně jsem neměl co ztratit, tak jsem riskl start na softech a držel se s nimi až do 20. kola, kdy jsem přezul na medium a jel stíhací jízdu na Marka Petráše. Pak jsem se dostal do provozu při pouštění o kolo zpět a na posledních 12 kol jsem přezul na supersofty a i tak se mi Marek dokonce závodu vzdaloval. Závod jsem si užil a nebýt té osudné chyby na začátku, mohlo to být teroticky lepší. Petrovi Řehákovi gratuluji za první body, které přivezl pro tým Haas.

Tomáš Stryja, Scuderia Ferrari
Kvalifikace: Měl jsem technicke problemy s PC a tak jsem neodjel ani kolo. A tady to začlo, stres stoupal.

Závod: V zahřivacim jsem se zapomněl a zacal normalne z plna, pak jsem se ale vzpamatoval, za todle se všem omlouvam. Na startu jsem to nevychytal a hned prvni kolo prujezd boxy. Říkam fajn, vydržim pak byl nějaky boj o nějakou přičku až do moji chyby v jedne zatačce. Tak to jsem byl vytočeny :D Pak jsem udělal chybu a dalši prujezd boxy a už to ve mně vřelo. Pak spadla hra do plochy, takže to nevim co se stalo. No a skončilo to, jak jsem si uvědomil, ze jsem zapoměl na boxy. Super zavod. :D Přisti zavod to bude lepši!


Casino Bet 365 is best casino in the world.

Free Templates - bigtheme.net
Popular Art Betting make bookies articles.