Czech Croatian English French German Hungarian Italian Latvian Polish Portuguese Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Ukrainian
  • 15. Marina Bay
  • 02. Laguna Seca
  • 17. Hockenheimring
  • Jules Bianchi
Vytisknout

Velká cena Ruska viděla triumf Martina Štefanka, Force India vede mezi týmy

Napsal Marek Petráš.

Подробнее на сайте: https://firehealth.ruhttps://forcehealth.ru https://youmedicine.ru https://boomhealth.ruhttps://luckmedicine.ruhttps://honeymedicine.ruhttps://medicinearea.ruhttps://primemedicine.ruhttps://fullmedicine.ruhttps://enjoyhealth.ru https://caremedicine.ru https://plusmedicine.ruhttps://italianmedicine.ru https://qualitymedicine.ruhttps://elmedicino.ru

Report

Velká cena Ruska se při své zatím nepříliš dlouhé historii vždy jela na podzim, letos se však závod na okruhu v Soči přesunul na jarní termín a jel se jako 4. závod sezony 2016.

Kvalifikace dopadla poměrně překvapivě. Do první řady se postavily oba Renaulty Adama Kapitančíka a Tomáše Kuťky. Až za nimi na 3. příčce bychom našli Martina Štefanka. Čtvrtá příčka na roštu patřila Lukáši Matějovi. Celou 3. řadu si zamluvili piloti Force Indie Petr Kužela a Martin Koštialik. Marek Prokeš neprožil zrovna povedenou kvalifikaci a do závodu startoval ze 7. místa před Tomášem Procházkou. Závěr TOP 10 pak tvořili oba jezdci Toro Rosso.

Výsledky 1. části kvalifikace

04. Russia - Q1

Výsledky 2. části kvalifikace

04. Russia - Q2

Závod

Závod skončil ještě dříve, než začal hned pro dvojici pilotů. Tomáš Stryja se prakticky nezúčastnil kvalifikace a na rošt se vůbec nedostal. Martin Bruňanský objel zahřívací kolo, technika jej ale dál nepustila.

Martin Štefanko neponechal nic náhodě a na rozdíl od loňského roku se ihned po startu ujal vedení. Loni Štefanko zůstal stát se zničeným motorem. Marek Prokeš znovu potvrdil své dobré starty, navíc v 1. zatáčce využil skrumáže a prosvištěl na 2. pozici. Adam Kapitančík se musel spokojit se 3. místem. Jeho kolega Tomáš Kuťka dopadl ještě hůře, byl až sedmý. Čtvrtou pozici obsadil Tomáš Procházka následovaný Martinem Koštialikem a Lukášem Matěju, jemuž start také úplně nevyšel. Petr Kužela spadl až na 8. pozici. Miroslav Houšť byl devátý, na 10. příčku zavítal Jaroslav Procházka.

Úvodní kolo se neobešlo bez kolizí. První měl na svědomí Matyáš Lukovský, jenž začal brzdit do 2. zatáčky až příliš pozdě a v zájmu ostatních jezdců strhnul řízení svého monopostu do zdi, čímž způsobil svému Sauberu zranění na předním křídle a musel tak ke svým mechanikům. Viníkem druhé kolize nebyl nikdo jiný, než navrátilec do šampionátu Andrej Chlebec, jehož dny ve Formuli 1 se pomalu ale jistě sčítají. Po zbrklém ataku na Lukáše Chocholouše se Chlebec roztočil a skončil ve výjezdové zóně. Při svém neuváženém návratu na trať následně ohrozil Jakuba Valáška, který už se nestihl vyhnout poškození předního křídla.

Štefanko pokračoval dál, po prvním kole, ve kterém se nemusel zaobírat svými soupeři si vybudoval sekundový náskok na Prokeše. Ve 2. kole nastalo v pořadí mírné zemětřesení. Lukáš Matěja překonal Martina Koštialika a byl pátý. Propadl se i Adam Kapitančík, ten po vlastní chybě před sebe pustil Tomáše Procházku i zmiňovaného Matěju, jenž posléze překonal i Procházku. Soupeření posledních 2 jmenovaných využil Marek Prokeš k úniku a snaze dotáhnout se na Štefanka. Kapitančík prohrál souboj také s Koštialikem.

Po 5 kolech se pořadí víceméně ustálilo, i když někteří mezi sebou měli jen minimální odstupy: 1. Martin Štefanko, 2. Marek Prokeš, 3. Lukáš Matěja, 4. Tomáš Procházka, 5. Martin Koštialik, 6. Adam Kapitančík, 7. Tomáš Kuťka, 8. Miroslav Houšť, 9. Petr Kužela, 10. Andrej Chlebec, 11. Lukáš Chocholouš, 12. Marek Petráš, 13. Miloš Tutko, 14. Petr Řehák, 15. Ondřej Jarolímek, 16. Tomáš Tesař, 17. Jaroslav Procházka, 18. Pavel Králíček, 19. Jakub Valášek, 20. Matyáš Lukovský.

Propad Renaultu pokračoval. Adam Kapitančík v 6. kole nedobrzdil do Martina Koštialika a s poškozeným křídlem musel do boxů. Na trať se vrátil na 15. příčce. Na body se tak posunul Lukáš Chocholouš. Odstupy se stabilizovaly, bojovalo se hlavně na hranici bodovaného pásma.

Čest Renaultu zachraňoval Tomáš Kuťka, který se snažil dorážet na už pátého Tomáše Procházku. Pilota Mercedesu předjel Martin Koštialik. Zatímco Koštialik byl při chuti a držel se poblíž 3. místa, Petr Kužela ztrácel a byl průběžně devátý, když jej překonal Andrej Chlebec. Jeho další obětí, alespoň co se předjíždění týče, se v 10. kole stal Miroslav Houšť. O kolo později se už měnilo jméno průběžně 3. pilota. Tím se po předjetí Lukáše Matěji stal Martin Koštialik. Jejich souboj pokračoval ještě mnoho dalších zatáček a kol. Přidat se k nim mohl i Tomáš Procházka, chybou na výjezdu z poslední zatáčky se ale propadl za Tomáše Kuťku na 6. příčku.

Na nebodovaných příčkách byl nejúspěšnějším, a tedy 11. v pořadí Lukáš Chocholouš, jehož z 10. místa vystrčil stíhající Kapitančík. Chocholouš kroužil se čtyřsekundovým náskokem na dvanáctého Ondřeje Jarolímka, jehož se snažil dotahovat Petr Řehák. Jaroslav Procházka nedokázal přetavit dobrý začátek ve větší úspěch a po 15 kolech figuroval na 14. příčce poměrně daleko před Markem Petrášem. Sauberu se nedařilo. Petráš byl neplánovaně v boxech a Lukovský po sérii chyb vzdal závod už v jeho úvodu. Šestnácté místo okupoval druhý jezdec Haasu Tomáš Tesař. Kontakt se zdí znepříjemnil závod také Miloši Tutkovi. Na posledních 2 místech pak kroužili Pavel Králíček a Jakub Valášek.

Jak funguje deformační část nosu Manoru vyzkoušel v 15. kole Andrej Chlebec. Následoval tedy logický propad, a to až na 12. místo. Nebyl v tom však sám. Hned v dalším kole chyboval Jakub Valášek, do jehož vozu následně vrazil také znovu chybující Tomáš Procházka. Rázem tak byla v první desítce 2 volná místa. Zaplnili jej Chocholouš s Jarolímkem. Z nastalé situace ale těžili mnozí další. Adam Kapitančík byl osmý, o 2 místa kupředu se posunuli také Miroslav Houšt s Petrem Kuželou.
Další rána přišla v 17. kole. Lukáš Matěja trefil Tomáše Tesaře, načež se oba rozhodli zbytečně odstoupit. Hned v následujícím kole znovu chyboval i Adam Kapitančík a také on odstoupil. Technika podruhé v sezoně vyřadila Petra Řeháka. Těchto pár kol v mnohém připomínala závěrečná kola loňské VC Ruska.

Je tedy třeba aktualizovat pořadí. Vedoucí čtyřka nebyla zmiňovanými situacemi nijak ohrožena. Martin Štefanko si po 19 kolech liboval v desetisekundovém náskoku. Třetí Martin Koštialik se snažil udržet před Tomášem Kuťkou. Petr Kužela nově figuroval před Miroslavem Houštěm a byl pátý. Andrej Chlebec se vrátil na 7. pozici. Chocholouš a Jarolímek byli stále při sobě, poslední bod by připadl Tomáši Procházkovi.

Na řadu přišly první plánované pitstopy. Odstartoval je Marek Prokeš. Dřívější zastávkou dokázal na Martina Štefanka stáhnout 3 sekundy. Krátce po sobě u mechaniků stavěli také Koštialik s Kuťkou a celá čtyřka se vrátila k původnímu pořadí.
Dalším jezdcem, který se přidal na seznam odstoupivších byl v 26. kole po havárii Ondřej Jarolímek.  

Po 30 kompletních kolech narostl náskok Martina Štefanka zpět na 10 vteřin. Pět sekund za druhým Markem Prokešem čekal na svou šanci Martin Koštialik. Čtvrtý Tomáš Kuťka už ztrácel dalších 9 vteřin, na pátého Petra Kuželu jich ale měl k dobru hned 16. Jen 3 sekundy za Kuželou byl šestý Miroslav Houšť. Ve stejném kole s průběžným lídrem pak byli už jen Andrej Chlebec a Tomáš Procházka.

V 36. kole se Marek Prokeš odhodlal ke 2. pitstopu. Propadl se přitom na 4. místo za Tomáše Kuťku. Při snaze předjet jej se Prokeš dopustil chyby, která vyústila v pokles na 7. místo. Na stupních vítězů se tedy otevřela možnost pro nové jméno. Druhou pozici převzal Martin Koštialik a hned zamířil do boxů. Po návratu si ji znovu vybojoval nad Tomášem Kuťkou, který byl tedy třetí. Po nevýrazném začátku se už na 4. místě objevil Petr Kužela.

První trojice už dojela ve stejném pořadí až do cíle. Rozhodovalo se ale mimo trať. Stejně jako loni, i letos poznamenaly Grand Prix Ruska 2 penalizace. První z nich odnesl Tomáš Kuťka. Třetí příčka tak nakonec připadla Petru Kuželovi, který si stejně jako před půl rokem znovu polepšil v posledním kole, když využil zničených brzd Marka Prokeše. Pilot McLarenu tak bral 4. pozici. Miroslav Houšť byl v závěru závodu překonán Andrejem Chlebcem, v oficiálních výsledcích ale figuruje na 5. místě pilot Toro Rosso. Chlebec byl rovněž jako Kuťka diskvalifikován za překračování limitů tratě. To vše znamená posun Tomáše Procházky na konečnou 6. pozici. Jako sedmý byl klasifikován Lukáš Chocholouš, Marek Petráš se posunul na 8. místo. První body v sezoně si po diskvalifikaci soupeřů odvezl z Ruska Miloš Tutko, stejně jako desátý Jakub Valášek. Posledním v cíli a jediným bez bodu byl Pavel Králíček.

Na Velkou cenu Ruska naváže v neděli 22.05. Grand Prix Španělska.

Oficiální výsledky závodu

04. Russia - Race

Průběžné pořadí jezdců po 4 závodech

Na špici průběžného pořadí není nic nového. Martin Štefanko zvyšuje náskok, Marek Prokeš drží 2. pozici a jezdci Force Indie se perou o poslední medaili. Na závodě v Rusku vydělali hlavně Miroslav Houšť a Tomáš Procházka. 

04 Russia - PP

Průběžné pořadí Poháru konstruktérů po 4 závodech

V Poháru koknstruktérů se poprvé od loňské sezony probila do čela Force India. Od druhého Ferrari ji dělí jen 2 body. McLaren pokračuje na 3. místě, už by ale potřeboval zsbírat body oběma vozy. Renault po blamáži nebral žádné body, zatímco Mercedes ano. Ještě lépe na tom ale v Soči bylo Toro Rosso, které přeskočilo opět vynulovaný Red Bull. Z chvostu pole do středu se pomalu přesouvá Williams, alespoň co se získaných bodů týče. Sauber s Haasem zůstávají vzadu, i když švýcarský tým si polepšil na 5 bodů. Manor i přes angažování Chlebce zůstává na dně. 

04 Russia - PK

Incidenty

Matyáš Lukovský – nedodržování limitů tratě v 1. kole, I.18
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Matyáše Lukovského za nedodržování limitů tratě v 1. kole závodu při jízdě bez předního křídla.

Pavel Králíček – nedodržení limitů tratě ve 2. zatáčce 1. kola, I.19
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla udělit nižší trest Pavlu Králíčkovi za nedodržení limitů tratě ve 2. zatáčce 1. kola.

Andrej Chlebec x Lukáš Chocholouš – 4:59, I.20
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Andreje Chlebce za způsobení kolize s L. Chocholoušem.

Andrej Chlebec x Jakub Valášek – 5:03, I.21
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Andreje Chlebce za nebezpečný návrat na trať s následkem kolize.

Protesty

Petr Kužela x Tomáš Kuťka - nedodržování limitů tratě v průběhu celého závodu
Komise se po zhlédnutí záznamu rozhodla potrestat Tomáše Kuťku za nedodržování limitů tratě v průběhu celého závodu.

Tresty

Diskvalifikace z výsledků odjetého závodu pro Tomáše Kuťku za nedodržování limitů tratě v průběhu celého závodu.
Diskvalifikace z výsledků odjetého závodu pro Andreje Chlebce za nedodržování limitů tratě v průběhu celého závodu.
Zákaz kvalifikace a start z posledního místa pro Tomáše Kuťku za ignorování limitů tratě v nejrychlejším kole Q2.
Stop&Go pro Andreje Chlebce za způsobení kolize se soupeřem (I.20) a za nebezpečný návrat na trať s následkem kolize (I.21).
Stop&Go pro Matyáše Lukovského za nedodržování limitů tratě v 1. kole závodu (I.18) a za překročení výjezdové čáry z boxové uličky.
Drive through pro Martina Koštialika za nedodání vyjádření.
Drive through pro Jakuba Valáška za překročení výjezdové čáry z boxové uličky.
Napomenutí (1.) pro Pavla Králíčka za nedodržení limitů tratě ve 2. zatáčce 1. kola závodu (I.19).

Vyjádření jezdců

Martin Štefanko, Scuderia Ferrari
Kvalifikace tentokrát nedopadla tak dobře jak jsem úplně chtěl, stačilo to pouze na třetí místo, vůz na víc neměl, ale body se rozdávaly až v závodě.
Konečně se mi podařil dobrý start a přesprintoval jsem oba Renaulty před bržděním do T2. Poté jsem začal šetřit pneu, palivo, brzdy a desetinu po desetině navyšoval náskok. V posledním stintu jsem si řekl, že na to pořádně zatlačím a zvýšil jsem náskok o 20 vteřin, celkově jsem tedy vyhrál s více jak půl minutovým náskokem. Co víc k tomu říct, stále 100% úspěsnost v závodech a snad to tak bude i nadále. Ve Španělsku zdar.

Tomáš Kuťka, Renault Sport Formula 1 Team
Kvalifikacia: V Q1 som sa trapil, ked som najprv vyšiel na trat so softama a neskour som vyšiel aj so supersoftama, ale nevedel som ten čas zrýchlit. V Q2 som najprv dal cas za Martina a druhe kolo som ho predbehol, ale dostal som sa zas na 2 miesto kedže ma predbehol Adam.
Zavod: Start bol asi najhorsi, aký mohol byt a dostal som sa na 8.-9. miesto a postupne som sa predieral hore a na supersoftoch som vydržal 23 kôl, co bolo dlhsie ako Martin Kostialik na softoch. V zastavke som prezul na softy a začal som stracat. Ostatný išli na 2 pitstopy a po 2 pitstopoch som sa dostal pred Mareka, ktorý spravil chybu a ešte viac stratil. Martin po pitstope začal stracat na SS a dobehol som ho až v poslednom kole, kde sa už nedalo predbehnuť, takže nakoniec P3, ale to sa asi zmeni.

Marek Prokeš, McLaren
Q: Byly nějaké problémy s padáním a nějak jsem se nemohl dostat do tempa. Nezajel jsem svůj best o dobrých 0,500, což kdyby se povedlo, tak by to byla druhá řada. Zklamání, pořád se v kvalifikaci trápím.
R: Start opět vyšel a posun na 2. místo. V prvních kolech jsem sváděl boje s A. Kapitančíkem a byl tam i nějaký kontakt, za což se mu omlouvám. M.Štefanko na čele pomalu odjížděl, tak jsem se soustředil na za mnou jedoucího M. Koštialika. Na neštěstí jsem udělal po druhém pitstopu chybu, poškodil křídlo a musel na opravu. Po návratu na trať následoval pěkný souboj s P. Kuželou, který jsem zvládl, ale v posledním kole mi odešla přední brzda a přišel o 4. místo. Nejsem s tímto víkendem spokojený a doufám, že to bylo jen tratí, která mi vůbec nesedla. Gratulace vitězům.


Casino Bet 365 is best casino in the world.

Free Templates - bigtheme.net
Popular Art Betting make bookies articles.